Robinhood Markets Inc. подаде заявка за първично публично предлагане, разкривайки, че е станала рентабилна през миналата година, само че загубите ѝ са се повишили през първото тримесечие на фона на т. нар. лудост на меме акциите, предава Bloomberg.
Компанията, която предлага платформата си за търговия на начинаещи инвеститори, oценява размера на предложението си на 100 млн. долара, но сумата ще се промени, когато определи условия за продажба на акции.
Заявлението за листване в четвъртък следва съобщението на Robinhood през март, че е подала поверително документи за първично публично предлагане, което осъществи дългоочакваното сред инвеститорите - включително сред собствените клиенти на приложението за търговия с акции, листване.
Robinhood заяви, че е генерирала нетна печалба от 7,45 милиона долара при приходи от 959 милиона долара през 2020 г. в сравнение със загуба от 107 милиона долара и приходи за 278 милиона долара през предходната година в същия период.
Приходите на компанията са нараснали през първото тримесечие, надхвърляйки 522 милиона долара в сравнение със 128 милиона долара за същия период на миналата година, показва декларацията. Загубите ѝ, обаче нарастват астрономически, от 53 милиона долара за трите месеца, приключили на 31 март 2020 г., до 1,44 милиарда долара през последната година.
На какво се дължи спадът
Тази загуба беше свързана главно с конвертируеми акции и пасиви заради спешно набиране на средства, когато компанията бързаше да се справи с нестабилността на търговията около GameStop Corp. и други популярни акции. Robinhood набра над 3 милиарда долара от инвеститори само за няколко дни.
Потенциалната оценка на Robinhood ще стане по-ясна, когато разкрие броя на акциите, които планира да продаде, и предложения ценови диапазон за тях. Анализаторът на Bloomberg Intelligence Дейвид Ритър заяви, че компанията може да бъде оценена на до 40 милиарда долара.
Каква е ползата от Robinhood
Robinhood, чиято дългосрочна мисия е да „демократизира“ инвестирането, е смятана за основен входен пункт за млади инвеститори за достъп до пазарите и се разглежда като пионер за новото, по-младо поколение инвеститори на американския финансов пазар.
След рекорден растеж по време на пандемията от COVID-19 предпочитаното от младите хора приложение за търговия с акции се озова насред буря през януари заради т. нар. short squeeze при GameStop, стимулиран от инвеститори на дребно в Reddit.
Но брандът на Robinhood изглежда непокътнат, като офертите преди първичното публично предлагане на акциите растат рязко на фона на манията около GameStop.
Критиците пък обвиняват брокера, че се държи като доставчик на хазартни игри със своето лесно за използване приложение, което е особено популярно сред по-младите инвеститори, вместо да действа като уважаван доставчик на финансови услуги.