По време на 90-минутна презентация, пълна с трейлъри на игри, Microsoft представи редица нови заглавия за абонаментната си услуги Xbox Game Pass, включително няколко от големи издатели, които придоби през последните години, пише Bloomberg.
Неделната презентация в Лос Анджелис започна и завърши с две големи игри, които се очакват следващата година от Bethesda, която Microsoft купи през 2020 г.: Refall, в която играчите стрелят вампири, и Starfied, ролева игра в космоса.
Освен това Microsoft постави акцент и върху новата Overwatch 2 на Activision Blizzard, до която ще пусне ранен достъп през октомври, и Diablo IV, която ще се появи през 2023 г.
Всичките четири игри ще бъдат включени в Xbox Game Pass, която стои в основата на гейминг стратегията на Microsoft и причината, поради която плати 7,5 млрд. долара за Bethesda и купува Activision Blizzard за 69 млрд. долара.
Game Pass позволява на потребителите да плащат месечно за неограничен достъп до нарастващ списък от стотици игри. Microsoft залага много на Game Pass, за която през януари каза, че има 25 млн. абонати, които плащат поне по 10 долара месечно.
Netflix за игри? Какво?
Вместо да се впусне в хардуерна битка с конкурентите си Sony Group, която прави PlayStation, и Nintendo, Microsoft работи по създаването на Netflix за игри, а според мнозина вече е много близо до постигането на тази цел.
Почти всеки трейлър на игра от показаните в неделя, завършва с „Играйте от ден едно в Game Pass” – постоянно напомняне за стратегията на компанията.
Повече за събитието
Събитието е годишна традиция, която обикновено е част от търговското шоу E3, където най-големите издатели на игри се събират, за да покажат нови и предстоящи проекти. Но тази година Е3 беше отменено, а други компании като Ubisoft и Sony пропуснаха годишните си презентации, давайки по-голяма възможност за изява на Microsoft.
В неделя Microsoft обяви още нова игра от вселената на Minecraft, налечена Minecraft Legends, както и няколко цветни независими заглавия, като екшън играта Ravenlok и приключенската Cocoon, които също ще са налични в Game Pass от деня на премиерата им.
Един от акцентите в шоуто беше Pentiment, средновековна приключенска игра с красива визия, дело на притежаваната от Microsoft Obsidian Entertainment. Въпреки че играта e по-скоро нишова, тя може да е подходяща за Game Pass, където експерименталните игри могат да допълнят колекцията, без непременно да се налага да се продават като блокбъстъри.