Услугата за видеоконферентни връзки Zoom продължава да се възползва масово от промяната в начина, по който работим по време на пандемията на коронавируса. През последното тримесечие приходите са нараснали с 191% до 956,2 млн. долара.

Печалбата се е увеличила от 27 млн. долара година по-рано до 227,4 млн. долара, обяви Zoom след затварянето на американския пазар във вторник. Това е повече от осем пъти над същия период на миналата година.

Компанията надмина значително очакванията на анализаторите с данните си за първото тримесечие на фискалната година, приключило в края на април. Акциите поскъпнаха на моменти с три процента в следборсовата сесия, предава CNBC.

За много хора в ерата на домашния офис Zoom се превърна в синоним за видеоконферентните връзки, с който служителите могат да обменят идеи и да говорят с клиенти, или учениците да се свързват с учители. Частните лица също използват Zoom за всякакви поводи - от семейни срещи до уроци по йога.

От какво точно печели Zoom

Zoom все още печели парите си от правене на бизнес с по-големи компании. През последното фискално тримесечие Zoom е спечелила около 30 хил. корпоративни клиента с повече от десет служители. От 497 хил. клиента от този тип в момента се генерират 63 процента от приходите.

Маркетинговите разходи на Zoom са се увеличили с 84% на годишна база до 191 млн. долара. Брутният марж на компанията се е увеличил до 73,9% от 69,4% през предходното тримесечие главно поради оптимизацията на публичните облачни ресурси, поясняват от компанията.

Zoom заяви, че нейният продукт Zoom Phone, включващ телефонни услуги, базирани на облак, заедно с видео разговори и други възможности, е имал 1,5 млн. абоната в края на април спрямо 1 млн. през януари.

Основаната през 2011 г. в Сан Хосе, Калифорния, компания се бори от самото си пускане на пазара с пропуски в сигурността на криптирането или така нареченото Zoombombing (когато тролове се намесват във видео срещите на потребители и ги бомбардираха с неподходящо съдържание), но вече не е без конкуренция.

Видео разговори и конференции са възможни и чрез софтуера Teams на Microsoft, Webex на Cisco или предложения от технологичните компании Google и Facebook.

Същевременно Zoom се подготвя и за времето, което ще настъпи след пандемията, когато хората ще се завърнат постепенно в офисите. Ръководителят на компанията Ерик Юан предвижда бъдеще, в което Zoom може да поеме гласовата телефония в компаниите - в допълнение към видеоконференциите. Zoom вече предлага и собствен телефон с голям дисплей.

Като последен успех в областта Юан изтъкна сделка с гиганта за потребителски стоки Kimberly-Clark, който е резервирал 25,000 телефонни линии на Zoom. Kimberly-Clark е един от 21 клиенти до момента с повече от 10,000 телефонни връзки в Zoom.

Юан бил убеден, че видео и гласовата телефония в компаниите ще се слеят в единна услуга.

В същото време Zoom подготвя инвеститорите за факта, че темпът на растеж ще се забави. За цялата финансова година финансовият директор Кели Стекелберг обеща увеличение на продажбите с около 50% до почти 4 млрд. долара. Юан, обаче прогнозира, че няма да има връщане към ежедневието преди коронавируса: „Хибридният модел на работа ще се запази“.

Sony разработва идея за esport залози

През последните няколко години започна да се говори усилено за електронни спортове. Статистиката ни показва, че около половин милиард души следят най-различните дисциплини, професионални геймъри от цял свят се впускат в турнири с награден фонд за милиони долари.

Не трябва да се изненадваме, когато индустрията привлече спонсори, рекламодатели и дори букмейкъри. Спокойно ще открием, че именно тази секция се радва на сериозно внимание в платформата и всеки един спорт е с много добре преценени пазари.

Ако, обаче за първи път чувате за тази дисциплина, то означава, че се нуждаете от разяснение.

Електронните спортове са популярни компютърни игри, които обикновено се играят в мрежа, но от хора, които са усъвършенствали до такава степен своите умения, че вече не говорим за забавление, а за професионален спорт.

И докато Китай има планове да изгради столица на електронните спортове, Sony заяви, че има специални планове за новата индустрия – те ще бъдат свързани с правенето на залози за електронен спорт. Логично е да очакваме такъв ход от компания, която има толкова развити и всестранни интереси в бизнес сферата.

Малцина най-вероятно знаят, че точно тази компания прави и застраховки, както и техника за дома, електроника и още много други. Стъпката е направена в САЩ и според патентния закон, след като изминат 18 месеца, може да започне да оперира.

Това ограничение се поставя от патентното дружество, за да може ако някой има претенции да ги заяви в най-ранен стадий.

Според информацията в патента Sony възнамеряват да предоставят същата платформа за своите конзоли Playstation, но освен това ще я направят достъпна и през компютър, ако вярваме на опита и отношението към всички дигитални платформи, най-вероятно в последствие ще имаме и мобилна платформа.