Главният изпълнителен директор на Intel Corp заяви в понеделник, че може да отнеме няколко години, за да бъде разрешен глобалният недостиг на чиповете - проблем, който затвори някои линии за производство на автомобили и се усеща и в други области, включително потребителската електроника.
Тенденцията за работа и учене от дома по време на пандемията на COVID-19 е довела до "цикъл на експлозивен растеж в индустрията", който е натоварил глобалните вериги за доставки, каза по време на виртуална сесия на търговското изложение Computex в Тайпе Пат Гелсингер.
Ще успее ли индустрията да прескочи трапа
„Но въпреки че индустрията предприе стъпки за преодоляване на краткосрочните ограничения, все още може да отнеме няколко години, докато екосистемата се справи с недостига на производствен капацитет, субстрати и компоненти“.
Още в интервю в средата на април Гелсингер каза пред The Washington Post, че ще отнеме "няколко години", преди недостигът да се намали, а концернът планира да започне да произвежда чипове в рамките на шест до девет месеца за справяне с недостига в американските автомобилни заводи.
През март Intel обяви план за 20 млрд. долара за разширяване на модерния си капацитет за производство на чипове, изграждане на две фабрики в Аризона и отваряне на своите заводи за външни клиенти.
„Планираме да се разширим и на други места в САЩ и Европа, като осигурим устойчива и сигурна верига за доставки на полупроводници за света.", каза Гелсингер, без да разяснява подробности.
Плановете на Intel могат да бъдат директно предизвикателство за двете други компании в света, които могат да произвеждат най-модерните чипове - Taiwan Semiconductor Manufacturing Co Ltd (TSMC) и южнокорейската Samsung Electronics Co Ltd.
Двете доминират в производството на полупроводници, премествайки центъра на тежестта от Съединените щати, където някога бе изобретена голяма част от технологията, в Азия, където днес се произвеждат над две трети от модерните чипове в света.
Intel е една от малкото останали компании за чипове, които едновременно проектират и произвеждат свои собствени чипове. Конкурентните дизайнери на чипове като Qualcomm Inc и Apple Inc разчитат на договорни отношения с външни производители.
Като заговорихме за Apple
Американският технологичен концерн Apple Inc. се подготвя да пусне на пазара нови варианти на своите слушалки AirPods от по-евтиния модел за тази година и второ поколение AirPods Pro за следващата година, предава Bloomberg, позовавайки се на хора с познания по въпроса.
Новата базова версия на AirPods ще отбележи първата актуализация на продукта от март 2019 г. и ще добави нов дизайн, който най-вече отразява този на AirPods Pro. Слушалките ще се доставят с нов калъф и по-къси стъбла, които се избутват от дъното на калъфа. AirPods Pro, който ще бъде представен през следващата година, ще бъде първата промяна на този продукт от октомври 2019 г. и ще включва актуализирани сензори за движение с фокус върху проследяването при спортуване, твърдят източниците, пожелали да останат анонимни.
Преди това Apple е възнамерявала да пусне новия AirPods Pro още тази година, съобщиха медиите през 2020 г. Актуализацията на гамата от безжични слушалки ще укрепи сегмента на носимите устройства, дома и аксесоарите на компанията, който бързо се разрасна и вече отчита повече от 30 млрд. долара годишни приходи, надвишаващи 10% от общите продажби.
Говорителите на Apple отказват какъвто и да е коментар по темата
Последното хардуерно представяне на Apple, свързано с AirPods, бе за слушалките AirPods Max през декември. Джаджата за 549 долара си навлече критики заради някои дефекти и високата си цена, но и похвали за материалите и звука.
Apple съвсем наскоро успя да отговори по-адекватно на търсенето на продукта и в момента не работи по второ поколение AirPods Max, въпреки че е обсъждала пускането на допълнителни цветови вариации в бъдеще.
Като част от своята по-широка стратегия за поделението за дома, аудиото и аксесоарите, Apple също е започнала начално разработване на високоговорител HomePod с вграден екран, както и устройство, което съчетава характеристиките на HomePod, FaceTime камерата и Apple TV, съобщава Bloomberg News.
Конкуренцията по отношение на високоговорителите с екрани вече е доста широка. Apple пусна мини говорител HomePod през миналата година и актуализира леко телевизионния приемник Apple TV миналия месец.
За новия AirPods Pro Apple също така е тествал по-малък дизайн, който елиминира стъблата. Този външен вид ще дебютира върху новите безжични слушалки с марката Beats, планирани да бъдат обявени през следващия месец.
Междувременно американската технологична корпорация ще увеличи глобалното си присъствие на физическата търговия на дребно, дори когато магазините във вътрешните градове се борят с ускоряващо се преминаване към онлайн продажби по време на пандемията на коронавируса, съобщават медиите от германската медийна група Funke.
Базираната в Купертино, Калифорния, компания управлява около 500 магазина на Apple в световен мащаб, включително 100 в Европа.
Локациите предлагат възможност на хората да изпитат нови технологии, да задават въпроси и да посещават семинари за продуктите на Apple, пишат медиите на Funke, цитирайки Деирде О‘Брайън, старши вицепрезидент за концерна по търговията на дребно.