Поръчките и приходите на Instacart Inc. нарастват през второто тримесечие, тъй като потребителите се придържат към онлайн доставките на хранителни стоки въпреки повишаването на цените и повторното отваряне на магазините – обещаващ знак за инвеститорите в момент, в който компанията се подготвя за първично публично предлагане още през тази година.
Instacart е една от малкото компании в Силициевата долина, които се стремят към листване в може би една от най-бавните години за първични публични предлагания от десетилетия насам.
Спадът в стойността на досега високо оценени технологични компании, вариращи от Snowflake Inc. до Uber Technologies Inc., поднови натиска върху все още частните компании, които искат да станат публични.
Instacart със сериозно развитие
Според сега публикуваните данни приходите на Instacart за трите месеца, приключили през юни, са нараснали с 39% спрямо предходната година и са достигнали 621 млн. долара, което представлява най-високите тримесечни приходи в историята на Instacart. Увеличението е по-силно от това през първото тримесечие, когато приходите са се увеличили с 15% на годишна база.
Растежът на базираната в Сан Франциско компания се дължи на увеличения брой поръчки, направени чрез приложението, които са нараснали с 25% спрямо предходното тримесечие до над 60 милиона, твърдят запознати.
Тримесечието беше подпомогнато и от ръста на новите потребителски ценови планове, включващи по-евтината доставка по график и по-скъпите опции за бърза доставка, както и от по-ниските средни разходи за изпълнение чрез групиране на отделните поръчки.
Въпреки че цифрите не са близо до ръста, който Instacart отбеляза в началото на пандемията, те все пак осигуряват подкрепа за стартъпа за доставка на хранителни стоки преди планираното публично листване още тази година. Instacart също така е реализирал печалба през второто тримесечие, съобщи по-рано The Wall Street Journal.
Конкуренцията
В последно време Instacart се сблъсква с нарастваща конкуренция. Търговците на дребно все по-често използват няколко компании за доставка, за да изпълняват онлайн поръчки и да договарят по-добри условия. За да запази предимството си, Instacart обяви планове за съкращаване на сроковете за доставка за големи клиенти и се насочи към рекламата.
Според запознати обемът на поръчките на Instacart е нараснал с 21% през второто тримесечие спрямо предходната година до 7,1 млрд. долара. Това е значително увеличение в сравнение с първото тримесечие, когато обемът на поръчките на Instacart нарасна с 10% в сравнение с предходната година.