Руският държавен регулатор на комуникациите "Роскомнадзор" заяви в петък, че предприема наказателни мерки срещу редица от чуждестранни технологични компании, включително TikTok, Telegram, Zoom, Discord и Pinterest, съобщи Ройтерс.

В свое изявление от "Роскомнадзор" казват, че мерките са в отговор на неспособността на компаниите да премахнат съдържание, което е маркирано като незаконно, и ще останат в сила, докато не се съобразят. Не се уточнява обаче какви мерки ще бъдат предприети.

Русия многократно е заплашвала да глобява сайтове - включително Google , които нарушават нови строги закони в страната, криминализиращи разпространението на "фалшива информация" за руската армия. 

Във вторник руски съдилища глобиха базираната в САЩ услуга за стрийминг на живо Twitch с 2 млн. рубли (33 хил. долара) и услугата за съобщения Telegram с 11 млн. рубли (179 хил. долара) за нарушаване на законите за военна цензура.

Xiaomi отчете по-голям спад от очаквания такъв

Печалбата на китайския технологичен гигант Xiaomi отчете по-голям спад повече от очакваното, след като свиването на световния пазар на смартфони е повлиял негативно на растежа на компанията, пише Bloomberg.

Нетната печалба е спаднала с 83% до 1,39 млрд. юана (204 млн. долара) за трите месеца до юни на годишна база спрямо средна прогноза за 1,5 млрд. юана. Приходите са се понижили с 20% до 70,2 млрд. юана в сравнение със средната прогноза за 70 млрд. юана.

Причината

Xiaomi, която някога беше най-големият китайски бранд на смартфони, отстъпи позиции на конкурентни марки като Honor и Vivo, които печелят младите потребители с дизайн и агресивен маркетинг. Усилията на Xiaomi за експанзия в премиум сегмента, където iPhone на Apple държи силни позиции, също постигат напредък бавно.

Инфлацията, опасенията от рецесия и войната в Украйна оказаха натиск върху бизнеса на Xiaomi със смартфони. Световните продажби на устройства се свиха с повече от една четвърт през второто тримесечие-най-големият спад сред петте топ производителя, обяви IDC.

В Китай продажбите на устройствата на Xiaomi са спаднали с 22% през тримесечието до края на юни, което е по-бързо от средния пазарен спад от 14,7% по данни на IDC.