3 милиарда 780 милиона – толкова са потребителите на социалните платформи през 2021 година, по данни на германска социологическа компания. Това е с 5 % повече в сравнение с миналата година.
Хората, които използват Фейсбук, Туитър, УотсАп, Инстаграм стават все повече, а те от своя страна се опитват да направят социалните медии едно по-сигурно и по-добро място. Какво се случва когато комуникационен гигант се срине, при това за часове, а след това си смени името, и пенсионират ли се основателите на социалните мрежи – отговорите от Теодора Гатева.
"Фейсбук, Инстаграм, Уотсап и Месинджър се връщат онлайн. Съжалявам за прекъсването днес - знам колко много разчитате на нашите услуги, за да бъдете в контакт хората, за които Ви е грижа", пише Марк Зукърбърг в Туитър.
Така Марк Зукърбърг се извини за шестчасовото прекъсване на Фейсбук и приложенията му заради технически проблем. Това беше официалният туит в началото на срива:
"Здравейте буквално на всички" – оригинална, но скъпа шега
Фейсбук-апокалипсисът струва на Марк Зукърбърг около 6 милиарда долара. Самият той се оказа в окото на перфектната буря. Няколко дни по-рано бившата служителка на Фейсбук Франсис Хаугън, обвини социалната мрежа в насаждане нa разделение и подкопаване на демокрацията. Обяви я и за вредна за децата. Те избират „печалбата пред безопасността“, заяви още Хаугън.
„Вярвам, че когато някой знае, че съществува вреда, че причинява тази вреда, той е длъжен да реагира.“, каза тогава Франсис Хаугън, бивш служител на Фейсбук
Зукърбърг отвърна в писмо до служителите на Фейсбук, че е представена "фалшива" картина" на компанията. А дни след срива на социалната мрежа, Фейсбук стана Мета.
“От сега нататък ще бъде първо Метавселена, а не първо Фейсбук. Това означава, че с течение на времето няма да е необходимо да използвате Фейсбук, за да имате достъп до нашите услуги.”, каза Марк Зукърбърг
Целта е да се покаже, че социалната мрежа, която през последните години носи повече негативи, е само част от портфолиото на IT гиганта, който притежава приложения като Уотсап и Инстаграм. Мнозина заподозряха пиарско решение за подобряване имиджа на компанията.
Още странности в платформите
"Аз обичам туитър"...написа съоснователят на Туитър Джак Дорси, ден преди да подаде оставка като изпълнителен директор на компанията.
През последните години и Туитър се сблъска с редица проблеми - ĸoлeбaниeтo си да цeнзypиpa пoтpeбитeли, и ocoбeнo пpoтивopeчиви oбщecтвeни личнocти, недостатъчната борба с дезинформацията и езика на омразата. Към това се прибавят и слабите икономически показатели на Туитър.
От години се настоява за регулации по отношение на съдържанието на социалните медии и вероятно моментът наближава все повече. А сривът показа на мнозина колко пристрастени са към онлайн живота си и че понякога няма нищо по-хубаво от това да поговориш с някого - по телефон или... на живо.