Числата на абонатите и часовете на гледане, които са необходими за печелене на пари от YouTube са по-ниски от всякога.

Платформата облекчи изискванията за създателите с канал в YouTube по отношение на получаването на достъп до инструментите за монетизация в рамките на партньорската им програма (YPP).

На 13 юни новите критерии за допускане до монетизация са активирани за САЩ, Канада, UK, Южна Корея и Тайван, като се очаква скоро да се разпространят и в други страни, в които YPP е налична.

Какви са новите бариери за монетизация в YouTube

На практика новите правила носят облаги основно на създателите на кратко съдържание и стриймове, което показва готовността на платформата да се изправи срещу TikTok.

YPP досега позволяваше печеленето на приходи от реклами само за създателите, които отговаряха на доста високи показатели. Актуализацията прави акумулирането на възнаграждение от YouTube много по-достъпно и разкрива нова възможност за рекламиране в Shorts.

Новите условия за участие в партньорската програма са съответният канал да има:

  • 500 абонати в YouTube;
  • 3 публични качвания през последните 90 дни;
  • 3000 часа гледания през последната година ИЛИ 3 млн. Shorts гледания през последните 90 дни.

Досега условията бяха: да имаш поне 1000 абоната и 4000 часове гледания за последната година или 10 млн. Shorts гледания през последните 90 дни.

Очевидно е, че облекчението е доста голямо. Ако създателите достигнат до новия праг, те ще могат да кандидатстват да станат част от YPP и да получат достъп до инструменти за активиране на допълнителни екстри като Super Thanks, Super Chat и Super Stickers.

Също така те ще имат достъп до някои абонаментни услуги като членство в канали и ще имат възможност да популяризират свои собствени стоки с YouTube Shopping.

Насърчаване на краткото видео съдържание и рекламирането на продукти

Интерес представлява новият критерий за качване на 3 клипа в рамките на 3 месеца. Творците, които създават по-дълъг видео контент може да бъдат ощетени, защото при тях самият процес на заснемане отнема повече време и въпреки че тенденцията е да качват клипове по-рядко, те успяват да съберат милиони гледания заради качеството на контента.

Манията за късометражно видео съдържание се откроява ярко с отбелязаните 140 млрд. дневни гледания на Reels-ове в Instagram и Facebook през октомври миналата година и над 50 млрд. дневни гледния на Shorts. Явно е, че има доста смисъл YouTube да насърчава създаването на възможно по-кратко съдържание.

Разширява се и партньорския проект на притежаваната от Google компания за видео стрийминг за пазаруване. Той ще достигне до повече създатели, които вече са част от YPP и имат повече от 20 хил. абоната. Те ще имат възможността да тагват продукти във видеоклипове и кратки видеа и да печелят комисиона от това.

По-широката възможност за получаване на доходи от YouTube откроява стремежа на компанията да насърчи творчеството и иновативността на създателите и да подкрепи нововъзникващите канали, които все още нямат стабилна позиция.