Американската технологична компания Snap обяви в понеделник пускането на Spotlight, функция на Snapchat, която копира функционалностите на TikTok и Instagram Reels. Разделът Spotlight ще позволи на потребителите да направят публично достояние най-забавните видеоклипове, публикувани в приложението.
Spotlight ще показва на потребителите най-добрите кадри, които са били изпратени за разглеждане от повече от 249 милиона потребители на приложението. Те ще се възпроизвеждат в непрекъснат цикъл, докато потребителите плъзгат пръст към следващия.
Snap Inc. също така прикани потребителите да изпращат видеоклипове „за възможността да спечелят част от над 1 млн. долара, който разпределяме между създателите на видеа всеки ден.“ Компанията ще използва собствено уравнение, за да определи изплащането въз основа на това колко показвания има даден клип в сравнение с други високо гледани видеа.
Потребителите трябва да са навършили 16 години, за да получат печалба. Компанията ще предлага ежедневни изплащания поне до края на 2020 г., каза говорител на компанията пред CNBC.
Ходът е подобен на тези на TikTok и Instagram Reels на Facebook, които стартираха програми, които плащат на създателите им за публикуване на снимки и видеоклипове.
Подробности около съдържанието
Съдържанието, публикувано в Spotlight, ще бъде модерирано и няма да бъдат разрешени публични коментари.
Spotlight дава на Snap възможността да увеличи експоненциално количеството забавно съдържание, достъпно за потребителите. Досега потребителите на Snapchat бяха ограничени до това да виждат снимки, публикувани от техните приятели или публикувани от издателите във функцията Discover на приложението.
Spotlight ще даде на потребителите централизирано местоположение, където те могат да имат достъп до безкрайна емисия от генерирано от потребителите съдържание. Spotlight няма да включва реклами при пускането, но говорител на компанията заяви, че Snap очаква, че ще представи реклами в продукта през следващите месеци.
Идеята за емисия с кратки видеоклипове, които се възпроизвеждат в непрекъснат цикъл, бе представена за първи път от Vine, собственост на Twitter, през 2013 г. Twitter изключи Vine през 2017 г., същата година, когато ByteDance придоби Musical.ly.
След това ByteDance обедини Musical.ly с TikTok през 2018 г. TikTok представя потребителски видеоклипове в същия тип емисия. Съвсем наскоро Instagram влезе и на този пазар с глобалното стартиране на Reels през месец август.
Говорителят на Snap признава, че Spotlight черпи сериозно вдъхновение от други услуги. По-специално, според него много потребители на Snap снимат видеоклипове с помощта на камерата на Snapchat и уникалните функции с добавена реалност, преди да ги експортират и публикуват в TikTok.
По същия начин Reels вдъхновил компанията да разработи Spotlight, за да улесни потребителите да публикуват съдържание публично.
Snap се надява, че Spotlight ще се открои с редица ключови функционалности, казва говорителят. Например, Spotlight няма да включва публични коментари, което си е вид защита.
Най-забележителното е, че Spotlight няма да включва никакво откровено политическо съдържание при стартирането си, а политиките на Snap не позволяват публикации с дезинформация, каза говорителят.
Понастоящем функцията е достъпна за САЩ, Канада, Австралия, Нова Зеландия, Обединеното кралство, Ирландия, Норвегия, Швеция, Дания, Германия и Франция.
Потребителите могат да намерят Spotlight, като отворят приложението Snapchat и плъзнат до крайния десен раздел или докоснат иконата на бутона за възпроизвеждане в долния десен ъгъл на екрана.
Шокът ни удари – Зукърбърг с бързи маневри веднага след изборите
В напрегнатите дни след президентските избори екип от служители на Facebook е представил на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг тревожна констатация: Дезинформацията, свързана с изборите, става вирусна в сайта.
Президентът Тръмп вече бе обявил изборите за фалшифицирани, а истории от десни медии с неверни и заблуждаващи твърдения за изхвърлени бюлетини, грешно преброени гласове и изкривени бройки бяха сред най-популярните новини в платформата.
В отговор служителите са предложили спешна промяна на алгоритъма за новинарски емисии на сайта, който помага да се определи какво виждат повече от два милиарда души всеки ден.
Планът включва подчертаване на важността на това, което Facebook нарича „рейтинг на качеството на екосистемата на новините“, или N.E.Q. (news ecosystem quality). Това е тайна вътрешна класация, която определя издателите на новини въз основа на сигнали за качеството на тяхната журналистика, пише в свое разследване The New York Times.
Обикновено N.E.Q. резултатите играят второстепенна роля при определянето на това, което се появява в потребителските емисии.
Но няколко дни след изборите Зукърбърг се e съгласил да увеличи тежестта, която алгоритъмът на Facebook дава на N.E.Q, за да се гарантира, че авторитетните новини се появяват по-видно в емисиите, твърдят трима души с познания за случилото се, пожелали да останат анонимни.
Промяната беше част от плановете, които Facebook разработи преди месеци, когато очакваше оспорваните избори. Това доведе до ръст във видимостта на големи издатели като CNN, The New York Times и NPR, докато публикациите от силно ангажирани хиперпартийни страници, като Breitbart и Occupy Democrats, станаха по-малко видими, твърдят служителите.
Това е било и ясен пример за това как може да изглежда един по-спокоен, по-малко разделен Facebook. Някои служители твърдят, че промяната трябва да стане постоянна, дори ако не е ясно как това може да повлияе на времето, прекарвано от хората във Facebook.
На среща на служители седмица след изборите служители са попитали дали „по-хубавата емисия новини“ може да остане за постоянно.
Гай Росен, изпълнителен директор на Facebook, който контролира отдела за интегритет, отговарящ за почистването на платформата, каза по време на разговор с репортери миналата седмица, че промените винаги са били замислени като временни.
„Никога не е имало план тези да бъдат постоянни.“ – каза той. Джон Хегеман, който ръководи новинарската емисия, заяви в интервю, че макар че Facebook може да отмени тези експерименти, той ще се поучи от тях.