Главният изпълнителен директор на Uber Technologies Inc. Дара Косровшахи заяви в четвъртък, че компанията му не обмисля съкращаване на работни места, въпреки че конкурентите ѝ DoorDash Inc. и Lyft Inc. намаляват персонала си, за да се справят с несигурните икономически перспективи.
„Не, ние сме добре!“, каза Косровшахи.
Той говори пред аудитория в Икономическия клуб на Чикаго, отговаряйки на въпрос дали гигантът в областта на споделени пътувания ще намали броя на служителите си.
Върху какво акцентира Косровшахи
Коментарите му се открояват сред тези на колегите му от технологичния сектор, които съкращават хиляди служители. Конкурентът на Uber - Lyft, заяви през миналия месец, че ще намали броя на служителите си с 13% и ще се раздели с някои бизнеси. Гигантът DoorDash обяви, че ще съкрати 1250 работни места, за да намали разходите си.
Uber избегна широкомащабни съкращения, въпреки че Косровшахи призна, че компанията заема по-консервативна позиция по отношение на наемането на служители и други инвестиции. Това се случи след мащабни съкращения през 2020 г., когато в разгара на пандемията Uber уволни повече от 6000 служители, или около една четвърт от работната сила по това време.
През ноември Uber съобщи, че приходите за третото тримесечие са се ускорили със 72% до 8,34 млрд. долара, което успокои опасенията на инвеститорите, че нарастващата инфлация ще възпре клиентите да наемат превоз или да поръчват храна за вкъщи.
„Не виждаме никакви признаци на слабост", каза Косровшахи по време на събитието.
Той допълни, че Uber е облагодетелстван от пренасочването на потребителските разходи от търговията на дребно към услугите.
Той оставал и оптимист за предлагането на шофьори в платформата, въпреки продължителния недостиг, който повиши тарифите и времето за изчакване, и каза, че периодите на икономическа несигурност обикновено подтикват хората да търсят странични занимания в сферата на превоза или доставката на храна. „Базата ни от шофьори се увеличи значително", каза той.
Събития в Uber от септември
20 януари 2016 г., Давос. Курортът за зимни спортове в швейцарските планини, както всяка година, е място на Световния икономически форум – конгрес, на който се срещат величия от политиката и бизнеса.
Тук се срещат най-важните хора от цял свят. Казаното там има тежест.
На този ден за гост е обявен Джо Байдън (тогава все още вицепрезидент на САЩ). Когато излиза на подиума, Байдън има нужда само от четири минути, за да предложи конкретна тема: „Ridesharing companies" – компании, които предоставят услуги за пътуване чрез приложения за смартфони.
И тогава, и сега най-важният доставчик на такива услуги е американската компания Uber, основана през 2009 г.