Френският телекомуникационен оператор Orange отчете спад на приходите за второто тримесечие - признак на продължаващата конкуренция на пазара в Европа, която компанията се надява да отслабне със сливането ѝ с Masmovil Ibercom в Испания, пише Bloomberg.

Orange обяви, че приходите ѝ за последния отчетен период са 10,71 млрд. евро, докато прогнозата на Bloomberg беше за 10,74 млрд. евро.

Гигантът потвърди прогнозата си за годината. Той очаква между 2,5% и 3% увеличение на печалбата преди данъци, лихви, амортизация и след лизинг (EBITDAAL). През последното тримесечие този показател се е повишил с 0,5% до 3,31 млрд. евро, спрямо прогнозата на анализаторите за 3,36 млрд. евро.

Плановете на ръководството

Новоназначеният главен изпълнителен директор Кристел Хайдеман планира да обяви нов стратегически план за Orange в началото на следващата година.

„Това стабилно представяне ни позволява да потвърдим прогнозата си за текущата година – постижение, докато се насочваме към ангажиментите си за 2023 г.“, коментира Хайдеман.

„Освен това ни дава възможност да се подготвим за бъдещето с увереност и отговорност, докато работим по следващия ни стратегически план, който ще бъде обявен в началото на 2023 г.“

Миналата седмица Orange и Masmovil сключиха споразумение да обединят испанския си бизнес, за да създадат пазарен лидер за 19 млрд. долара. Сделката беше сключена след ексклузивни преговори за сливане, обявени през март.

Orange свива капиталовите си разходи след „изключителните си усилия в последните години“, коментира главният финансов директор Рамон Фернандес.

Компанията запази прогнозата си за свободен паричен поток

Във Франция, най-големия пазар на Oranправиge, тя отчете 4,44 млрд. евро приходи за тримесечието, докато прогнозата на Bloomberg беше за 4,47 млрд. евро. Приходите са спаднали с 2,7% в страната заради по-слабото съфинансиране на оптичната мрежа.

Испанският пазар на Orange записа 4% спад на приходите и продължава да бъде най-слабо растящото място за компанията в региона. Гигантът има проблеми в Испания – в момента един от най-конкурентните пазари в Европа, предвид ценовите войни, които се водят между брандовете. Очаква се регулаторно одобрение на сделката.