Snap и Unity Software, които отчетоха финансовите си резултати за четвъртото тримесечие след края на борсовата сесия в четвъртък, предупредиха за предстоящото въздействие от промените в поверителността на Apple, очаквани още през тази пролет.
За да насочват по-точно мобилни реклами и да измерват ефективността им, разработчиците на приложения и други играчи в индустрията понастоящем често използват идентификатора на Apple за рекламодатели (IDFA), уникален низ от букви и цифри на всяко устройство на Apple.
Но след като се актуализира политиката по поверителността, производителите на приложения ще бъдат принудени да поискат разрешение за достъп до IDFA на потребителя чрез подкана. Значителна част от потребителите се очаква да кажат „не“, което пък се очаква да направи целенасочената реклама по-малко ефективна.
Промените се превърнаха в основна спорна точка за компании, поддържащи реклами като Facebook, която изглежда ще загуби сериозни приходи от промяната. Но Facebook далеч не е сама.
Unity Software заяви при отчитането на резултатите си, че промените в IDFA ще повлияят на начина, по който разработчиците на мобилни игри получават нови клиенти, и „как оптимизират стойността на клиентите за цял живот“.
„Въпреки че е трудно да се пресметне, нашите изчисления предполагат, че промените в IDFA ще започват през пролетта и ще свият приходите ни с приблизително 30 милиона долара, или 3% от приходите, през 2021 г.“, пише компанията по ситуацията.
В изготвените забележки към своя отчет за приходите за четвъртото тримесечие финансовият директор на Snap Дерек Андерсен пояснява, че промените в Apple ще представляват риск от прекъсване на търсенето (от рекламодатели) след като бъдат приложени.
„Все още не е ясно какво дългосрочно въздействие могат да имат тези промени за импулса на нашия бизнес и това може да стане ясно едва няколко месеца или повече след въвеждането на промените.“, каза той.
В момента Apple тества актуализацията за поверителност в бета версия на iOS 14, която се очаква да бъде пусната за всички потребители в „ранната пролет“.
Главният оперативен директор на Snap Джереми Горман заяви, че Snap работи с Apple по подготовката за промените, обучава своите рекламодатели и прави дългосрочни инвестиции, за да използва повече „данни от първа страна“ за реклама.
Освен това компанията планира да предостави на рекламодателите доста повече възможности да предоставят своите продукти и услуги на потребителите на Snap директно чрез Snapchat.
„Истината е, че се възхищаваме на Apple и вярваме, че те се опитват да направят правилното нещо за своите клиенти.“, казаха от Snap.
„Фокусът им върху защитата на неприкосновеността на личния живот е съобразен с нашите ценности и начина, по който изградихме бизнеса си от самото начало“, стана още ясно.
Но и добавиха: „Като цяло се чувстваме наистина добре подготвени за тези промени, но промените в тази екосистема обикновено са разрушителни и резултатът е несигурен“.
Акциите на двете компании поевтиняха в разширената следборсова сесия в четвъртък, като при Snap спадът бе с повече от 10%, а при Unity - с над 15%.
В Китай се променят важни стойности
Нови данни показват степента, в която китайците са се насочили към ползването на интернет в зората на коронавирусната пандемия и са развили нови навици, като пазаруването през стрийминг на живот.
До края на 2020 г. Китай е имал 989 млн. интернет потребители, сочат данни, публикувани от правителствената агенция Китайски интернет мрежови информационен център (CNNIC).
Това е над бройката от 85,4 млн., регистрирана през март, точно след най-тежкия удар на коронавирусната епидемия в Китай, който принуди стотици милиони китайци да прекарват повече време вкъщи.
За да се разбере мащабът на това почти едномилиардно интернет население на Китай, трябва да отбележим, че страната води пред Индия (639 млн. интернет потребители) с 350 млн., което е повече от цялото население на Съединените щати.
Правителствените данни показват още как след като най-лошият момент за развитието на огнището в Китай приключи до април някои онлайн тенденции се запазиха, а други – не. В доклада се посочва, че между март и края на годината още 72,15 млн. души са започнали да пазаруват онлайн, предимно през мобилни телефони, с което общият им брой е достигнал 782 млн.
Повече пари ли имат китайците
Същевременно, повече хора са имали значително повишени доходи за харчене и са работили предимно от вкъщи. Докладът разкрива, че делът на интернет потребителите с месечен доход от поне 5001 юана (774 долара) е нараснал до 29,3% през декември, спрямо 27,6% през март.
Броят на хората, работещи от дистанция, се е увеличил със 147 млн. от юни до 346 млн. Към месец декември, или около една трета от интернет потребителите в страната.
Колкото и значителен да е бил ръстът на онлайн купувачите, гледащите видеа са скочили още повече – със 76,33 млн. за 9 месеца до 927 млн. през декември 2020. Това означава, че близо 94% от всички интернет потребители в Китай са гледали видеа онлайн, което е значително повече от 79-те процента, които са пазарували онлайн.
Онлайн търговията през стрийминг на живо също се е увеличила – от 123 млн. потребители през март до 388 млн. през декември. Около две трети от тези потребители са направили покупка, докато са гледали стрийминг, допълва докладът.