Ако сте от потребителите, които пазаруват активно в Интернет, със сигурност може да изброите много неща, които не ви харесват в онлайн магазините.

За някои хора това са неспиращите реклами, за други хора минусът се крие в трудното за ориентиране меню, а за трети това е невъзможността да видят и пипнат дадения продукт, който смятат да закупят.

Едно от най-новите проучвания в тази сфера, разкрива интересни факти относно най-дразнещите и напрягащи потребителите минуси, с които се сблъскват по време на онлайн пазаруването си.

В днешния материал ще ви представим и анализираме седемте най-дразнещи според потребителите неща, които те отчитат като сериозен минус, докато пазаруват онлайн.

1. Реклами

Тук едва ли има изненада – рекламите в Интернет са най-често споменаваната досада в контекста на онлайн пазаруването.

Струва си да отбележим, че всички други фактори, оказващи негативно влияние върху преживяването от онлайн пазаруването, дори не се доближават до този откъм негативно отношение.

Това може и да звучи изненадващо за някои хора, работещи в тази сфера, тъй като повечето онлайн търговци се фокусират върху изработката на онлайн магазин, в който конверсията е основна цел щом потребителят попадне на тяхната продуктова страница, а не толкова по-нататъшното рекламиране.

Повечето мнения, дадени от потребителите, участвали в проучването, се обединяват около следните неща – рекламите, показвани в онлайн магазините, са натрапчиви, разсейващи, нерелевантни и по никакъв начин не подпомагат взимането на решение за покупка.

Съвети относно рекламите

  • Рекламите са добри, когато са интересни, релевантни, навременни и ненатрапчиви;
  • Рекламите са лоши, когато са нерелевантни, прекомерни, повтарящи се или отвличащи вниманието;
  • Преживяването от онлайн пазаруването не се ограничава единствено до дейностите в сайта – то започва извън него в социалния фийд на потребителя, в резултатите от търсенето и в съдържанието, на което попада;
  • Онлайн търговците трябва да разширят своите представи за потребителско преживяване, за да прибавят външните фактори включително дейности по брандиране, социални взаимодействия и съдържание;
  • Трябва да се обърне сериозно внимание на ремаркетинга, тъй като той досажда на два типа потребители;
    • Първата група са тези, които не са заинтересовани и няма да бъдат – с други думи погрешно таргетираните потребители;
    • Втората група са онези, които вече са се сдобили с продукта и очакват рекламирането към тях да престане;
  • Рекламите, които продължават прекалено дълго, дразнят потребителите, които не са заинтересовани от продуктите и услугите, които се рекламират.

2. Доставка

Раздразненията на хората спрямо доставките са комплексни и включват няколко фактора, сред които са разходите за доставка, възможностите за доставяне до специфични райони, времето за доставяне, доставянето на грешен продукт, както и възможността продуктът изобщо да не пристигне.

Повечето потребители посочват като сериозни минуси именно неяснотата относно доставката, твърде високите цени в някои ситуации, както и риска от това да си платят и продуктът изобщо да не пристигне.

Съвети относно доставките

  • Хората мразят да чакат. Справянето с моменталното удовлетворение в контекста на онлайн пазаруването е истинско предизвикателство за повечето търговци;
  • В допълнение с възможността за проследяване на продукта, помагайки на клиентите да планират своето пазаруване така, че стоките да пристигнат точно, когато имат нужда от тях, може да помогне в облекчаването на „болката“ от чакането;
  • Без изненади! Възможността за доставяне на клиента, както и точният разход за доставка, трябва да бъдат ясно посочени още в началото на процеса на пазаруване, а не малко преди плащането. Алтернативата на това е изоставянето на кошницата за пазаруване;
  • Избягвайте евтините трикове. Намаленията в цените на продуктите и надуването на разходите за доставка, като компенсация може и да излъже няколко клиента, но това няма да изгради лоялна клиентела;
  • Работете с надеждни куриерски фирми, които могат да гарантират нисък процент на сгрешени и изгубени пратки.

3. Ценообразуване

Тук уравнението е добре известно – всички потребители искат качествени продукти на ниски цени, което не е никак полезно за никой онлайн търговец.

Казвайки това, все пак има няколко извода от направеното проучване за нагласите на потребителите.

Някои от тях се оплакват от липсата на изписани цени на тяхната валута. Това е сериозен проблем, ако искате да продавате в повече от няколко държави с различни валути.

Други потребители пък посочват за досадно изискването да се регистрират, за да видят цените на предлаганите стоки.

Погрешното представяне на крайните цени също е сериозен проблем за повечето потребители – те се оплакват от онлайн магазини, които не включват най-различни данъци и такси, които впоследствие влизат в крайната цена на продукти.

Съвети относно ценообразуването

  • Показвайте цените директно, без да изисквате регистрация или някаква друга форма на валидация;
  • Показвайте цените в съответната валута, отговаряща на таргетирания район;
  • Ако е възможно, показвайте крайната цена, която включва данъци, такси за доставка и всякакви други възможни добавки.

4. „Бавно“

„Бавно“ означава много неща за много различни потребители. За някои това е бавната Интернет връзка, устройство или онлайн магазини.

Това може да се отнася и за забавяне при плащането или дори комплексно потребителско преживяване.

Изненадващо или не, „бавно“ дори означава изтекла сесия, което е често срещана при „по-бавните“ потребители.

Тук определено трябва да се работи за подобряването на скоростта, както на онлайн магазина, така и на потребителския интерфейс и преживяване като цяло.

Съвети относно скоростта

  • Осигурете бърз и лесен за навигиране уебсайт/онлайн магазин;
  • Обмислете варианта за превключване към по-лека версия на уебсайта за потребителите с по-бавна Интернет връзка;
  • Позволете на потребителите да продължат със своето пазаруване, дори сесията им да е изтекла или връзката им да е прекъснала;
  • Направете така, че процесът по плащане да бъде изведен на заден план, докато потребителят бива заведен към следващата стъпка от своето пазаруване.

5. Поп-ъпи

Може и да ви се струва, че тази точка трябва да бъде част от рекламирането, но има причина тя да бъде обособена като отделна такава.

Терминът „поп-ъп“ описва много повече неща от обикновеното рекламиране – той е синоним на цялостните прекъсвания в потребителското изживяване.

Това, което най-много дразни потребителите са именно тези прекъсвания и отвличане на вниманието от разглеждането на дадени продукти, както и фактът, че в някои сайтове се предлага заплащането на абонамент, който да отстрани тези поп-ъпи.

Съвети относно поп-ъпите

  • Избягвайте повече от един поп-ъп на една и съща страница, както и комбинирането на поп-ъпи заедно с други прекъсвания, като например абонирането за бюлетин;
  • Не бързайте с изскачането на поп-ъпа – вместо това се фокусирайте върху това да приложите леко забавяне или да изберете най-подходящия момент за активиране.

6. Размери

Размерите на продуктите са очевиден проблем. Като едно минимално изискване, потребителите очакват да открият размерите на продукта, който разглеждат.

Те очакват да видят нещо релевантно за тяхната държава и разбирания за размери, както и очакват да получат стоката в обещания размер.

Изисква се допълнително усилие от страна на потребителя да върне стока, която не му е по мярка, и количеството усилие, което всяка отделна стъпка изисква, директно се отразява върху потребителското преживяване.

Като основни проблеми, които потребителите отчитат, са липсата на размер, който да отговаря на техния, липсата на информация относно размера на разглеждания продукт, както и разминаванията в посочения размер и този на реалния продукт.

Немалко потребители се объркват и от различните размери, които се ползват като стандарт в различните държави.

Съвети относно размерите

  • Уверете се, че описанията на продуктите съдържат лесни за откриване размери;
  • Употребявайте размери и стандарти, които отговарят на местоположението на потребителя (или поне калкулатор, който да позволява лесно сравняване на размерите);
  • Предлагайте разнообразие от размери.

7. Плащане

Потребителите предпочитат директна пътека за плащане без никакви изненади. Те също така не гледат с добро око на въвеждането на данни за кредитни и дебитни карти.

Различните потребители предпочитат да разполагат с любимия си метод за плащане, така че трябва да осигурите максимално много възможности за това.

Голяма част от потребители посочват като очевиден минус и факта, че много от скритите такси се добавят едва в края на покупката.

Съвети относно плащанията

  • Уточнете възможните методи за плащане колкото се може по-рано – в идеалния вариант още на продуктовата страница;
  • Предлагайте алтернативи на плащането с карта. Осигурете най-използваните и предпочитани начини на плащане;
  • Предложете плащане без регистрация;
  • Предварително калкулирайте или поне дайте обща представа за цената на доставката, както и избягвайте изненадващи такси накрая;
  • Не изисквайте от клиентите си прекалено много ненужни подробности – хората не обичат да пишат излишно.

Считаме, че този кратък наръчник ще помогне на всеки онлайн търговец да създаде едно по-добро преживяване за своите потребители и да повиши собствените си продажби, предлагайки по-лесен и открит начин за пазаруване.