Facebook отново със своите сякаш вечни проблеми по високите етажи. И този път, обаче, те са свързани изцяло с недоволство на многото известни рекламодатели и правозащитни организации, които отдавна желаят компанията да прояви повече усилия в битката срещу речта на омразата и фалшивите новини.
Срещите на компаниите с основателя и собственик на корпорацията Марк Зукърбърг, обаче, не така и не дават задоволителен резултат, съобщават източниците. Няколко представители на организации от всякакви браншове са провели среща със Зукърбърг.
Срещата бе определена като "разочароваща". Организациите обявиха, че Зукърбърг не е казал нищо, което да ги "убеди", че ще се вземат реални мерки.
Вместо това са им били казани до болка познати, вече стари "опорни точки, които ни повтарят без да изпълнят исканията ни". Представителите на организациите обявяват още, че според тях вместо да даде шанс на ситуацията, Зукърбърг още по-твърдо е запазил позицията си да защитава расистките групи по света.
Най-интересното е, че Зукърбърг се е опитал да предаде възгледите си "опаковани като нова идея", споделят представителите, присъствали на срещата.
Отговорът на Facebook
Пред онлайн издание говорител от Facebook отговаря, че срещата е била "възможност да чуем организаторите на кампанията и да потвърдим нашите усилия да се борим с омразата в платформата ни".
Той допълва още , че вече са инвестирани адски много милиарди долара в обучения на хора и създаване на нови технологии, като в резултат са блокирани над 250 расистки групи.
"Знаем ще че бъдем съдени по действията си, не по думите си", казва компанията.
Главният оперативен директор на социалната платформа Шерил Сандбърг също се включи в ситуацията със свое изказване. Тя обяви, че „Facebook ще направи още промени, за да се бори с речта на омразата“.
Ще бъде публикуван и доклад от одит, направен от напълно независими компании, който повече от две години проверява практиките на компанията. Сандбърг казва, че няма да бъдат предприети всички промени, за които докладът призовава, но от корпорацията ще се съобразят стриктно с някои от тях.
За сега обаче и Сандбърг не казва нищо по-конкретно като подробности какво планира да направи Facebook, за да намали речта на омразата в платформата си. Не е ли това в основата на недоволството към нея този път?
Apple се старае за един по-добър свят
Ситуацията по горните етажи на социалните платформи и мрежи е като в песен на Криско: „Карайте са, бийте са, аз пари ще прая!“ Е, докато разни мултимилиардни компании се избиват за власт, пари и данни на потребители, Apple, които гонят два трилиона стойност на компанията, се молят за един по-добър живот на всички.
Нещо повече, те дори обявяват това за основно свое движение.
Изпълнителният директор на Apple Тим Кук официално изпрати отворено писмо, чрез което апелира към всички хора по планетата заедно да работят за създаването на един по-добър и по-равноправен свят.
В текста той дори издава и амбицията на Apple да допринесе за този по-невероятен свят чрез създаването на по-добри устройства за потребителите, искащи да използват качеството, идващо от Ябълката.