Магазините на американския технологичен концерн Apple Inc. се връщат към изискването за носене на маски, тъй като случаите на Covid-19 в САЩ нарастват. Производителят на iPhone заяви във вторник, че новото изискване за маски ще се прилага за всички клиенти и служители.

Усилията на компанията за превенция намаляха през последните месеци в унисон с нивото на случаите в САЩ, като от първата седмица на ноември маските не са задължителни в местните магазини на Apple.

Кое принуди концернът отново да задължи клиентите си

„Редовно следим условията и ще коригираме здравните си мерки в магазините, за да поддържаме доброто състояние на клиентите и служителите", се казва в изявление на Apple.

„На фона на нарастващите случаи в много общности сега изискваме всички клиенти да се присъединят към членовете на нашия екип и да носят маски, докато посещават магазините ни“.

Този обрат подчертава предизвикателствата, свързани с нормализирането на дейността на Apple в областта на търговията на дребно. Възраждането на Covid се случва в особено труден момент, когато сезонът на празничното пазаруване навлиза в заключителната си част.

Компанията очаква да генерира рекордни продажби през това тримесечие, като анализаторите предвиждат приходи от около 118 млрд. долара, предава Bloomberg.

По време на пандемията Apple бързо затваряше обекти и въвеждаше задължение за носене на маски и други протоколи в своите магазини за търговия на дребно. През първата година на пандемията някои наблюдатели отбелязаха, че затварянето на магазините на Apple често изпреварваше големите вълни от случаи на Covid-19 в определени райони.

Здравните и правителствените служители по света многократно изразиха загриженост за новия омикрон вариант и потенциала му да се разпространи допълнително, тъй като хората се събират на закрито в студеното време и за да празнуват празниците в края на годината.

Ситуацията в Калифорния

В понеделник в Калифорния заявиха, че маските ще бъдат задължителни във всички обществени закрити помещения в продължение на месец, считано от сряда до 15 януари.

При обявяването на промяната д-р Марк Гали, секретар на Калифорнийската агенция за здравеопазване и човешки услуги, се позова на почти 50-процентно увеличение на случаите на коронавирус в щата след Деня на благодарността.

През последните няколко седмици Apple прие и нови правила за тестване, като задължи служителите в търговската мрежа да правят бързи тестове за проверка за Covid-19 няколко пъти седмично.

Новата вълна може да попречи и на плановете на Apple да върне на работа корпоративните служители. След няколко отлагания компанията съобщи на служителите си миналия месец, че ще изиска от офис служителите да започнат да идват до офисите три дни в седмицата от 1 февруари.

Други технологични компании вече започнаха да отлагат плановете си за завръщане до края на следващата година или след това.