Американската технологична компания Cisco придобива базираната в Лондон компания за облачен комуникационен софтуер IMImobile за 595 пенса за акция в брой, предава Ройтерс.

Общата стойност на сделката е 730 млн. долара, включително и размера на дълга.

IMImobile предлага софтуер и услуги на компании, чрез които те да се свързват с клиенти чрез интерактивни канали, включително социални мрежи, чат и гласови услуги.

След завършване на придобиването, Cisco ще може да предлага на работещите с крайни клиенти компании решение за управление от край до край на интеракциите с клиенти, както и по-добро потребителско преживяване.

В момент, в който все повече хора работят от вкъщи, редица компании се насочват все повече към предлагането на контактни центрове като услуга. Webex Contact Center на Cisco, обединен със софтуера на IMImobile и с нейните услуги, ще предложи решение, което ще бъде едновремено интелигентно и ще предлага по-лесна съвместна работа чрез използването на множество канали.

Пакетът от услуги на IMImobile, наречен Customer Interaction Management (CIM) автоматизира, управлява и следи интеракциите с разнородни бек-енд системи. Това спестява време и намалява разходите на компаниите, а същевременно позволява връзка с клиентите на устройства по техен избор.

Спотифай ще влезе рязко и грубо „с лакти“ в 2021-ва година

Музикалното стрийминг приложение Spotify тества истории (Stories), подобни на тези в Snapchat, пише Mashable.

Новата функция е започнала да се появява наскоро в приложенията на част от потребителите. Така, когато търсите определени термини, като „Christmas Hits”, и изберете някоя плейлиста, ще получите опцията „Tap to see the story”, която ще ви отведе към няколко кратки видеа с известни личности, говорещи за любимите си коледни песни например.

Не всеки може да види функцията, но според тези, които имат достъп до нея, тя е директно копие на Stories – историите, които са добре познати от Snapchat и Instagram. Компанията е предложила опция за сигнализиране за нередности в историите чрез кликване на трите точки в долната част на екрана.

Mashable не е открила истории за други плейлисти освен за Christmas Hits.

Stories е функция, която се прокрадна в почти всички социални мрежи през последните няколко години. Наскоро Twitter пусна Fleets – същата функция, но с различно име.

В Spotify историите са малко по-странни според Mashable. Приложението за музикален стрийминг има социален елемент, като се има предвид споделянето на публични плейлисти и възможността профилът ви да бъде следван от приятели, но услугата е преди всичко за слушане на музика, ето защо може да е излишна тук.

Според The Next Web тази опция може да помага на потребителите да получават препоръки за песни директно, вместо чрез видео съобщения от изпълнителите.

Все още не е напълно ясно кога Spotify планира да пусне официално функцията за всички потребители.

WhatsApp насочва трендовете в интернет – възможно ли е това

WhatsApp се реконструира пред очите ни. Наблюдавайте какво се случва, защото дори и да не използвате чат приложението, промените могат да насочат интернет в различна посока, пише Шира Овиде за New York Times.

Може би никога досега онлайн услуга не е била толкова популярна и не е изкарвала толкова малко пари. Над 2 млрд. души по света използват WhatsApp редовно, за да изпращат текстови съобщения или да извършват телефонни разговори, но услугата не генерира много приходи за Facebook, която притежава WhatsApp от 2014 г. насам.

Това е така, защото WhatsApp е преди всичко приложение за лична комуникация, а Facebook не изкарва пари от груповите чатове с братовчедите ви. Това изглежда ще се промени.

В крайна сметка и след като тази седмица Facebook реши да купи стартъп за клиентско обслужване, гигантът се опитва да използва своята запазена марка и да промени WhatsApp по начин, който да помага на компаниите да общуват с нас.

Ако Facebook успее, WhatsApp завинаги може да промени начина, по който пазаруваме и използваме интернет, както направиха основната социална мрежа на компанията и Instagram. Ако не, Facebook ще притежава впечатляващо популярен провал.

Резултатът ще определи тенденциите на нашия дигитален живот, кой бизнес ще процъфтява и кой не. За да разберете WhatsApp, трябва да познавате тристепенната стратегия на Facebook.

На първо място, Facebook създава приятно място, в което хората да си общуват. Това беше оригиналната социална мрежа Facebook. След това тя купи услуги като Instagram и WhatsApp.

След като в това пространство се озоват много хора и се почувстват комфортно, Facebook пуска бизнеса да се смеси с хората и може би да се опита да им продаде маратонки или спални комплекти.

Стъпка три – компанията намира начин да накара бизнесите да започнат да си плащат, за да стигат до потребителите. Това е ключът към богатството.

В основната социална мрежа и в Instagram компании плащат на Facebook, като купуват реклами. Другото чат приложение на Facebook – Messenger, също пое по този път. Но Facebook е решила, че рекламите не са начинът, по който трябва да процедира с WhatsApp. И тя самата не знае какво друго да направи, за да се отклони от своя план от три стъпки.

Първите две стъпки преминаха плавно при WhatsApp. Приложението не е широко използвано в Съединените щати, но в много страни е основен начин за поддържане на връзка с приятелите и семейството. А компаниите използват WhatsApp, за да взимат поръчки за продукти или да отговарят на въпроси на потребители.