Планът на Google за блокирането на популярния инструмент за проследяване в мрежата, наречен „бисквитки“, причинява безпокойство сред разследващите от Министерството на правосъдието на САЩ, които са разпитвали ръководителите в рекламната индустрия дали ходът на гиганта в уеб търсенето ще накърни интересите на по-малките конкуренти, споделят запознати по случая.
Google, който е част от холдинга Alphabet Inc, обяви преди година, че ще забрани някои бисквитки в своя браузър Chrome, за да увеличи поверителността на потребителите. През последните два месеца Google предостави повече подробности, което накара конкурентите в индустрията на онлайн рекламата да се оплакват от загубата на инструмента за събиране на данни.
Разследващите от Министерството на правосъдието са се интересували от това как политиките за Chrome, включително тези, свързани с бисквитките, влияят върху рекламната и новинарската индустрия.
Те са разпитвали дали Google използва Chrome, който има 60% пазарен дял в световен мащаб, за да намали конкуренцията, като попречи на конкурентни рекламни компании да проследяват потребителите чрез бисквитки, като същевременно си оставя вратички за събиране на данни с бисквитки, инструменти за анализ и други източници.
Тези разговори са абсолютното доказателство, че властите следят под лупа проектите на Google на глобалния пазар на онлайн реклами, където той и номер 2 на пазара Facebook Inc контролират около 54% от приходите. Разследването, обаче може да не доведе до съдебни действия, застрахова се Ройтерс.
Мениджъри на повече от дузина компании от редица сектори са разговаряли със следователите от Министерството на правосъдието, каза един от източниците. Правителството разследва бизнеса на Google за търсене и реклама от средата на 2019 г., а през миналия октомври даде Google на съда за предполагаемо използване на антиконкурентни тактики, за да запази господството на своята търсачка.
Какво споделят директно от кухнята
Междувременно, обаче стана ясно, че Google ще инвестира над 7 млрд. долара в САЩ тази година и ще създаде хиляди работни места.
„Планираме да инвестираме над 7 млрд. долара в офиси и центрове за данни в САЩ и да създадем поне 10,000 нови щатни работни места в Google тази година“, заяви Сундар Пичай в изявление.
Пичай каза, че Google "иска да бъде част" от икономическото възстановяване на Америка от пандемията и инвестира в някои общности, които са нови за компанията, както и се разширява в други в 19 щата. През 2020 г. услугите на Google са формирали икономическа активност за 426 млрд. долара в САЩ, добави Пичай.
Съобщението се случва на фона на натиск от десетки американски щати, които обвиняват интернет гиганта, че злоупотребява с господството си в търсенето, за да премахне конкуренцията.
Компанията майка на Google Alphabet отчете през миналия месец 50-процентен скок на тримесечната печалба до 15,2 милиарда долара, тъй като нейният бизнес с дигитални реклами процъфтява
НАСА и SpaceX – ръка за ръка
НАСА обяви официално, че е подписала споразумение с компанията на милиардера Илон Мъск SpaceX. То се фокусира върху избягването на сблъсъци между космическите кораби на агенцията и голямата група сателити на ракетната компания, предава Ройтерс.
Споразумението ще подобри обмена на данни между НАСА и Starlink, предприятието за космически интернет на SpaceX, така че да се гарантира, че и двете страни са напълно наясно с точното местоположение на космическите кораби и отломките в орбита.
„След като търговските компании изстрелват все повече и повече сателити, е от решаващо значение да увеличим комуникациите, да обменяме данни и да установим най-добрите практики, за да гарантираме, че всички ние поддържаме една безопасна космическа среда.“, коментира администраторът на НАСА Стив Юрчик.
SpaceX се е съгласила на съответните условия и нейните сателити Starlink ще маневрират автономно или ще се управляват така, че да се гарантира, че сателитите на НАСА могат да работят без прекъсване, обяви космическата агенция.
Миналата година Илон Мъск обяви, че планира да листне на борсата Starlink след няколко години, когато ръстът на приходите е плавен и предсказуем. По думите на предприемача това е важен нов поток от приходи за SpaceX.
Facebook ще направят революцията след стабилна инвестиция
Facebook представи визията си за гривна, която ще контролира предстоящите ѝ очила с добавена реалност. Това е най-новата стъпка, част от усилията на социалната мрежа в надпреварата ѝ с Apple за лидерство в следващото поколение технологии, пишат големите имена в медиите.
Гривната, която може напълно да интерпретира сложни движения на ръцете чрез сензори, които улавят нервните сигнали на китката, ще позволи на потребителите да си взаимодействат с виртуалния свят проектиран в очилата им. Това ще се случва чрез фини движения на пръстите или с „интелигентни кликвания“, допълва компанията.
Facebook се надява, че в дългосрочен план технологията ще позволи на потребителите да местят и управляват виртуалните обекти, които очилата ще наслагват към реалния свят, като виртуална клавиатура например.
Най-голямата социална мрежа в света от години работи по първите си умни очила, които основателят на компанията Марк Зукърбърг вярва, че ще станат масов продукт до края на десетилетието.
Очаква се предварителен модел очила да бъде пуснат по-късно тази година, но той ще е с по-ограничени възможности. Главният технологичен директор на Facebook Майк Шрьопфер отказва да посочи кога гривната ще се появи на пазара.
Технологични компании като Apple и Fitbit, която вече е собственост на Google, предлагат доста умни часовници и гривни от вече няколко години насам. Въпросните устройства могат да следят физическото представяне при тренировки и да получават известия от смартфон. Но Facebook е първият технологичен гигант, който предлага използването на такава гривна като система за управление на добавена (AR) и виртуална реалност (VR).