Facebook ще започне официално да отбелязва някои от публикуваните материали на потребители, които споменават климатичните промени. Това ще се случва по същия начин, по който отбелязваше публикациите, касаещи изборите и Covid-19.

Решението е знак, че социалната мрежа приема по-сериозно проблема с дезинформацията за климатичните изменения, пише се по темата днес.

Етикетите ще насочват потребителите към Информационния център за науката за климата на Facebook – вече работещ център, който включва свързани с темата новинарски статии, данни за климатичните промени и препоръки за страници, които да бъдат последвани.

Новите маркери ще бъдат добавени към някои публикации за климатичните промени, в зависимост от тяхната коректност – стратегия, която Facebook използва с други широко коментирани теми, като начин за справяне с фалшивите новини.

Главният изпълнителен директор на концерна Марк Зукърбърг твърди още, че най-добрият начин да се попречи на дезинформацията да се разпространява в мрежите на компанията е не просто премахването на подвеждащите публикации, а предлагането на точна информация на хората, която да идва само и единствено от авторитетни източници.

Новите маркери ще се появят първо при потребителите във Великобритания, но планът е те да станат налични в още страни съвсем, съвсем скоро, гласи публикация в блога на Facebook.

Facebook е използвана за разпространяване на дезинформация за климата по същия начин, по който услугата се ползва за споделяне на всякакви подвеждащи публикации. Неверните твърдения за климатичните промени се преглеждат от екипа на Facebook и се отбелязват като такива, но за разлика от дезинформацията за Covid-19, обичайно не са премахвани.

Това е така, защото Facebook не смята, че повечето климатична дезинформация носи непосредствена заплаха. Маркирането на публикациите беше обявено днес, заедно с още няколко актуализации, свързани с климата.

Facebook добавя нова секция в своя информационен център, която е посветена на „развенчаването на митовете за изменението на климата“. Те ще бъдат опровергавани директно от експерти от редица университети, включително университетът Мейсън, Йейл и Кеймбридж.

Не е ясно всъщност колко хора са посетили Информационния център за науката за климата на Facebook до този момент, макар че компанията твърди, че над 600 млн. души са кликнали върху подобен информационен център, свързан с Covid-19.

Центърът за климата вече е достъпен в 16 държави, включително 12 нови от днес.

Амазон с нова самолетна флотилия

Самолетният парк на най-големия в света онлайн търговец на дребно Amazon ще бъде удвоен по размер между май 2020 г. и юни тази година, полагайки допълнителни основи за това Amazon Air да се конкурира със спедиторите FedEx и UPS. Това стана категорично ясно от ново проучване.

Amazon Air сега прави средно по 140 полета на ден и разширява флота си, сигнализирайки за „скок на растежа тази пролет“ - това се казва в доклада, публикуван от Chaddick Institute for Metropolitan Development към университета DePaul.

Как смятат да го постигнат

„С добавянето на нови самолети към флота очакваме броят на полетите да нарасне до 160+ до юни 2021 г.“, се казва в доклада.

Ако достигне този етап, Amazon Air ще се удвои по размер за 13-те месеца между май 2020 г. и юни 2021 г.

Въздушният флот на Amazon е важна част от стратегията на компанията за постигане на все по-амбициозните еднодневни и двудневни цели за доставка. Компанията започна тестване на въздушните товарни операции в Уилмингтън, Охайо през 2015 г. като част от проект под кодовото име „Aerosmith“.

Оттогава Amazon Air нараства бързо, особено по време на пандемията на коронавируса. Amazon наема по-голямата част от товарните си самолети от Atlas Air Worldwide Holdings и Air Transport Services Group, но през януари закупи цели 11 използвани самолета Boeing 767-300 от Delta и WestJet.

Когато 11-те самолета Boeing влязат в експлоатация до края на 2022 г., Amazon ще разполага с флот от над 85 самолета. Това е далеч от флотилията на FedEx, който има 679 самолета и флота на UPS от 572 собствени, лизинговани или наети самолета.

И все пак анализаторите смятат, че траекторията на растеж на Amazon може да значи единствено и само, че скоро ще го постави в конкуренция с големите спедитори. Morgan Stanley прогнозира, че Amazon може потенциално да разгърне своите логистични операции „от край до край“, за да предлага услуги за доставка на външни страни още тази година.

Изследователите от DePaul са съгласни с прогнозата на Morgan Stanley, но вярват, че това ще отнеме повече време, тъй като Amazon ще изчака отварянето на своя въздушен хъб за 1,5 милиарда долара в северната част на Кентъки тази година.

По този начин евентуално ще използва празничния сезон 2021 като тест, след което ще проучи идеята за предоставянето на своите логистични услуги на трети страни.

„Влизането на Amazon в този бизнес вероятно ще се случи през следващите 18 месеца и когато това се случи, Amazon Air - и по-специално центровете CVG/Wilmington - ще бъдат от решаващо значение.“, се казва още в изследването.

Полетите от летищата в Кентъки и Охайо, където се намират центровете на Amazon, „вече свързват Amazon с по-голямата част от населението на САЩ.“, добавят анализаторите.

Компанията предлага услуга за доставка на следващия ден в Обединеното кралство на търговци на дребно, които не продават на нейната платформа, наречена Amazon Shipping, показвайки, че вече предлага своята мрежа към външни страни, казва Джоузеф Швитерман, директор на Chaddick Institute.