Instagram стартира изпитания на абонаментна услуга, която позволява на потребителите да плащат за допълнително съдържание от създателите в момент, в който компаниите за социални медии се борят да привлекат лица, които могат да увеличат трафика към техните платформи, пишат запознати.
Кога услугата ще бъде факт официално
За целта подразделението на Meta Platforms Inc. въведе в сряда новата функция в САЩ в ограничен мащаб, като добави, че тя предоставя още един начин на създателите да печелят пари от своите последователи в приложението за споделяне на снимки.
„Създателите правят това, което правят, за да си изкарват прехраната си, и е важно това да е предвидимо.“, заяви Адам Мосери, ръководител на Instagram.
„Абонаментите са един от най-добрите начини да имат предсказуем доход - начин, който не е обвързан с това до колко хора е достигнала дадена публикация – параметър, който неизбежно ще се увеличава и намалява с течение на времето."
Създателите ще могат да предлагат на абонатите си достъп до ексклузивни Instagram Stories – снимки или видео публикации, които изчезват след 24 часа, както и до сесии за видео стрийминг в реално време в Instagram Lives.
Сестринската услуга на Instagram – Facebook, стартира абонаменти през 2020 г. и заяви, че няма да събира никакви такси от създателите на съдържание най-рано до 2023 г. Същото ще важи и за абонаментите за Instagram, заявиха от Meta.
Колко ще струва услугата в Insta
Според говорител на Meta цените на абонаментите за Instagram ще варират от 0,99 долара до 99,99 долара, като има и междинни опции.
Преди няколко месеца Twitter Inc. пусна подобна услуга, наречена Super Follows, която позволява на абонатите да плащат за бонус съдържание от любимите си създатели. Twitter оповести публично функцията през септември, като даде възможност на създателите да таксуват 2,99, 4,99 или 9,99 долара на месец.
Много компании за социални медии влагат средства в „икономиката на творците“, като използват финансови стимули, за да се опитат да привлекат творците да се присъединят или да останат на техните платформи. Snap Inc. на Snapchat, YouTube на Alphabet Inc. и TikTok на Bytedance Ltd. обявиха инвестиции за огромни суми.
А през миналата година Meta, която тогава все още се наричаше Facebook Inc., се присъедини към тях, като заяви, че ще плати повече от 1 млрд. долара на създателите на съдържание в своите приложения до 2022 г.
Мосери заяви, че проектът за абонамент започва с относително малък брой създатели и ще се разраства през следващите месеци. В крайна сметка абонаментите трябва да бъдат достъпни за целия Instagram. Той добави, че пускането на нови функции за създателите е един от приоритетите на Instagram за тази година. Друг фокус е развитието на платформата за тийнейджъри.