Netflix промени начина, по който измерва гледанията на своето съдържание – ход, който според стрийминг компанията ще даде повече яснота що се отнася до оценяване популярността на съдържанието в платформата ѝ, пише Wall Street Journal.

От вчера Netflix подрежда заглавията по общ брой изгледани часове, разкри компанията. По-рано Netflix измерваше гледанията на база на броя на абонатите, които са гледали поне две минути от дадено шоу – подход, който според критиците поставя твърде ниска летва за измерване популярността на дадена програма.

Освен това стрийминг услугата заяви, че всяка седмица ще разкрива данни за гледаемостта в платформата. Подобна информация преди се предлагаше предимно в тримесечните отчети на Netflix.

Кому са нужни тези промени – питате вие

Netflix отговаря. Промените са направени в отговор на критиките, че услугата не е достатъчно прозрачна към клиентите, инвеститорите и собствените си продуценти, що се отнася до представянето на информация за гледанията.

Netflix често е споделяла, че тъй като не продава реклами, които да се излъчват с филмите и сериалите, не е нужно да се ангажира с традиционните стандартни метрики, използвани в телевизията.

Докато стрийминг пейзажът става все по-пренаселен, Netflix се конкурира за зрителите и създателите на съдържание с финансово подготвени конкуренти като Walt Disney, Apple и Amazon.com.

Netflix обяви, че между 8 и 14 ноември най-гледаният филм в платформата ѝ е бил „Red Notice”, в който участват Дуейн Джонсън, Гал Гадот и Райън Рейнолдс. Продукцията е гледана общо 148,7 млн. часа от петък, когато беше пусната в стрийминг услугата. Най-популярният сериал за миналата седмица е “Narcos: Mexico” с 50,3 млн. изгледани часа, разкри Netflix.

В публикация в блога на компанията, в която вицепрезидентът по стратегията за съдържанието Пабло Перес де Росо обявява промените, се намеква, че Netflix е била обект на критики заради начините си на измерване.

По думите на Перес де Росо през годините компанията е получила много негативна обратна връзка, ето защо през лятото е решила да направи промени.

Какво отбелязва бранда в доклада си

Netflix е съобщила миналия месец новината в писмото си до акционерите с отчета за третото тримесечие. В текста се посочва, че „измерването на ангажираността в брой изгледани часове е доста по-добър индикатор за общия успех на заглавията и удовлетвореността на потребителите“.

Класацията ще се появява и в основната страница на Netflix – ход, който компанията се надява, че ще послужи като допълнителна форма на реклама. Това, което новата метрика няма да включва, е колко абонати са гледали конкретно заглавие.