Meta е най-големият производител на очила за виртуална реалност в света, с около 80% пазарен дял според IDC. Клиентите са похарчили над 1 млрд. долара за съдържание в магазина Quest на Meta, което отчасти се дължи и на манията на основателя на Facebook Марк Зукърбърг по т.нар. метавселена. JPMorgan прогнозира, че разходите в метавселената евентуално ще достигнат 1 трлн. долара.
Въпреки че е възможно очилата Quest 2 да бъдат доставени в Германия през магазини на Amazon в други държави от Европейския съюз, заобикалянето на правилата е свързано с допълнителни разходи за разработчиците и намалява търсенето от потенциални клиенти.
Битката на регулаторните органи
Спорът между Meta и Федералната картелна служба е един от няколкото случая, при които политиките и практиките на компанията, свързани с данните, предизвикват опасения в Германия. Регулаторите забраниха на гиганта да събира информация за германските потребители в чат услугата WhatsApp, а тази година съд постанови, че Facebook не може да отказва на местните правото да ползват измислени имена.
„На Facebook не се гледа с любов“, коментира Даниел Потс, съосновател на VR Bits, базирана в Лайпциг компания за корпоративни обучения за сигурност и маркетинг решения. „Тъй като много от нашите клиенти идват от индустрията, те са много загрижени за защитата на данните“, допълва той.
Softbank оряза заплатите на ръководните си постове
Висшият мениджмънт на SoftBank получи голямо съкращение на заплатите, след като японският конгломерат записа историческа загуба на звеното си Vision Fund, пише Bloomberg.
Основателят и главен изпълнителен директор Масайоши Сон запазва възнаграждението си без промяна на ниво от 100 млн. йени (близо 785 хил. долара), но някои от директорите, чиито възнаграждения бяха обявени в документи до регулаторите, са получили намаления след рекордната загуба от 20,5 млрд. долара.
Главният финансов директор Йошимицу Гото е получил 293 млн. йени, или с 40% по-малко спрямо преходната година. Кен Мияучи, ръководител на телекомуникационните операции на SoftBank на вътрешния ѝ пазар, е получил 539 млн. йени.
Това е с 15% по-малко спрямо година по-рано. И двамата работят отдавна в компанията и помогнаха за множеството промени в SoftBank – от доставчик на широколентови услуги в телекомуникационен оператор, а по-късно и в най-големия технологичен инвеститор в света.