Калифорнийската технологична компания Епъл (Apple) опроверга категорично прогнозите на анализаторите, отчитайки увеличение от 11 процента на годишна база в приходите за третото тримесечие на финансовата си година, които възлизат на 59,7 милиарда долара.
Компанията не отговори на очакванията на анализаторите, които смятаха, че дейността й ще претърпи съществен спад в резултат на затварянето на магазини и карантинните мерки по света заради коронавируса. Тя показа впечатляващо увеличение както в приходите от продукти (10 процента), така и в тези от услуги (15 на сто).
Нетната печалба на „Епъл“ за периода е 11,3 млрд. долара, докато анализаторите предричаха тя да е малко под 9 млрд. долара - това сочат цифрите.
Турция и разправиите със социалните платформите - законът е приет
Парламентът в Турция прие спорен закон за регулиране на социалните мрежи. Промените бяха подкрепени от управляващата Партия на справедливостта и развитието (AKP) на президента Реджеп Тайип Ердоган и коалиционните им партньори.
Новият закон задължава чуждестранните социални медии да назначават свои представители, базирани в Турция. Те ще отговарят на искания на властта, свързани с определено съдържание. Също така ще трябва да премахват съдържание в срок, даден от властите.
Ако откажат да спазват новите регулации компаниите, собственици на социалните медии, могат да бъдат глобявани, а рекламите в тях могат да бъдат блокирани, както и да бъде намален достъпът до тях с 90%.
Според говорител на президента Ердоган новият закон няма да доведе до цензура, а ще позволи установяването на комерсиални и законни контакти между властта и компаниите.
Заради контрола на основната част от медиите в Турция от страна на властта през последното десетилетие, местното население достига до по-критични мнения за управлението най-вече през социалните мрежи и по-малки сайтове, коментира Ройтерс.
В страната често явление са случаите на разни арести заради публикации в социалните мрежи, свързани с обиди срещу Ердоган и неговите министри, както и критики спрямо военни действия и мерките срещу COVID-19.
Малко преди приемането на закона говорител от Службата на Върховния комисар за правата на човека към ООН, заяви, че промените “ще дадат на държавата мощни инструменти за установяване на още по-голям контрол върху медиите”.
Самият Ердоган често е критикувал социалните медии и заявявал, че “неморалните действия” онлайн през последните години са плод на липсата на регулации.
Социалните медии по време на коронавируса
На пръв поглед изглежда, че акциите на социалните медии по принцип са готови да се представят сравнително добре на фона на новата пандемия от коронавирус. Тъй като повечето форми на търговия и бизнес услуги сега се изместват онлайн, никога не е имало по-важно време за компаниите да имат отношение към Интернет.
Това динамично се отличава с по-широкия рекламен фронт. Въпреки че можем да си представя индустрии като крайпътните билбордове, които не се справят толкова добре по време на най-лошата криза – и може да има дълъг път към възстановяване пред тях - онлайн рекламите са от решаващо значение за успеха на всеки бизнес.
Разбира се, това теоретично би трябвало да се преведе като значителни печалби за социалните медии.
Също така, с карантините по-рано тази година много хора се почувстваха невероятно изолирани. Дори и да сте имали късмета да работите отдалечено, има нематериална полза за физическите взаимодействия, независимо дали това е в офиса или на открито.
Освен това много важни събития, като сватби и абитуриентски церемонии, бяха или отменени, или отложени. Естествено, компаниите за социални медии свързват хората с максимално социално дистанциране.
При всички позитиви, може да си помислите да се насочите към акции на социални медии. Инвеститорите обаче трябва да внимават с отделните имена в бранша.
Социалните вълнения поставиха прожектор върху силата и влиянието на социалните медии. Много застъпници за расова справедливост искат социалните мрежи да цензурират активно "расистко" според тях съдържание.
Но други твърдят, че това представлява тотална цензура в стил "Big Brother" и представлява "хлъзгав" наклон.
Освен това много акции в социалните медии са насочени към икономиката на потребителите. Но ако сегашното възобновяване на коронавируса се влоши значително, те биха могли да бъдат изправени пред значителен недостатък.
Тъй като хората свързват основно акциите на Amazon с електронната търговия, това не е чист залог за тази индустрия. Това обаче, според експертите на изданието е единствената позиция сред посочените с категорични бичи позиции.
Честно казано, това е така, защото акциите на Amazon са относително изолирани от жестоката политическа и социална пропаст. В други платформи ще видите милиони хора да ги посещават ежедневно.
Но при Amazon всички може да се събере, защото електронната търговия е всеобщо обичана заради своето удобство, бързина и икономическа ефективност. Също така, Amazon притежава Twitch, платформа за стрийминг на видеоигри.
Лично ние никога не сме разбрал привлекателността на Twitch. За разлика от професионалните спортове, всеки може да отиде да купи видео игра и да започне да играе.
Защо да гледате как някой друг играе видео игра, смятат експертите на InvestorPlace. Въпреки скептицизма, Twitch резонира с основната си аудитория. Плюс това, видеоигрите бяха много популярни през първите месеци на коронавирусната епидемия.
Ако настоящото възобновяване се влоши, продажбите на видеоигри могат да скочат по-високо, което вероятно ще е от полза за акциите на Amazon.