Втори федерален съдия попречи на опита на администрацията на Доналд Тръмп да блокира свалянията на TikTok в Съединените щати. Това подчертава намаляващите юридически опции, които властите имат, за да получат категорична забрана на популярното приложение, пише пресата отвъд океана.

Съдия Карл Никълс от Окръжния съд на Вашингтон, окръг Колумбия, издаде предварителна заповед, която пречи на Министерството на търговията да прилага ограниченията върху TikTоk, които по същество биха забранили приложението в САЩ.

Съдия Никълс заяви още, че забраната на правителството вероятно е превишила правомощията му съгласно международен закон за извънредните икономически правомощия, като определи действието като каприз и дори като произвол.

Заповедта на Никълс следва решение от октомври по случая, в който създатели на съдържание в TikTok се обърнаха към съда в Пенсилвания с аргумент, че забраната би ги лишила от доходите им и от възможността да изразяват себе си. Съдията по този случая Уенди Бийтълстоун блокира рестрикциите на 30 октомври.

Министерството на търговията планираше от 12 ноември да ограничи американските компании да участват в трансакции с TikTok, включително да съхраняват данните на компанията и да ѝ предоставят съдържание, което щеше да направи оперирането на приложението в страната невъзможно.

Въпросните рестрикции от Министерството на търговията бяха обявени, след като през август президентът Тръмп подписа заповед, в която призовава за спирането на TikTok или продажбата ѝ на американска компания.

Администрацията заяви, че се страхува, че компанията майка на TikTok – ByteDance може да споделя информация за американските потребители с китайското правителство. Компанията пък твърди, че никога не би го сторила.

TikTok е приложение, което позволява на потребителите да гледат и споделят кратки видеа. Около 100 млн. души в Съединените щати използват приложението всеки месец, твърди компанията.

„Радваме се, че съдът се съгласи с нас и издаде предварителна заповед срещу всички забрани от изпълнителната заповед“, коментира говорител на TikTok.

Министерството на търговията не е отговорило веднага на запитванията за коментар. В момента ByteDance води преговори с американското правителство за финализиране на сделка, която да отговори на опасенията за националната сигурност.

Хакери разбиха компания за киберсигурност

FireEye, една от най-големите компании за киберсигурност в Съединените щати, заяви, че е била хакната, вероятно от правителство. Атаката е довела до кражбата на арсенал от вътрешни хакерски инструменти, които обичайно се ползват за частни тестове на киберзащитите на нейните клиенти, предават информационните агенции.

FireEye има редица договори в областта на националната сигурност, както в САЩ, така и в съюзнически страни. Нападението срещу нея е сред най-значителните пробиви в последно време.

В резултат на новините, цената на акциите на компанията се сви с 8% по време на следборсова търговия.

Случилото се е разкрито в публични документи, подадени към Комисията по ценните книжа и фондовите борси в Съединените щати, в които се цитира главният изпълнителен директор на FireEye Кевин Мандиа.

По думите му са откраднати инструменти в рамките на една особено сложна, вероятно подкрепена от правителство, хакерска операция, включваща невиждани досега техники. Не е ясно кога точно се е случил пробивът, но източник, запознат със случилото се, твърди, че през последните две седмици компанията се занимава със смяна на потребителски пароли.

Освен от кражбата на инструменти, хакерите изглежда са се интересували и от част от клиентите на FireEye: правителствените агенции.

„Надяваме се, че чрез споделянето на подробности за нашето разследване, цялата общност ще бъде по-добре подготвена, за да се бори и да се защитава срещу кибератаки.“, пише Мандиа.

Няма никакви доказателства, че хакерските инструменти на FireEye са били използвани, или че клиентски данни са изтекли другаде. Федералното бюро за разследвания (ФБР) и Microsoft помагат на разследването.

Китай със съдбоносно решение

Китай премахна цели 105 приложения, включително това на американската туристическа фирма TripAdvisor, от магазините за приложения в страната. Ходът е част от нова кампания за прочистване на въпросните магазини от приложения, които изглеждат склонни да разпространяват съдържание, свързано с порнография, проституция, залагания и насилие, предава Ройтерс.

Администрацията на киберпространството в Китай публикува на уебсайта си изявление, в което посочва, че приложенията са нарушили не един или два закона, но не разкрива подробности за конкретните провинения.

Властите твърдят, че са започнали кампанията на 5 ноември в отговор на силната реакция от обществото срещу съдържание, което изглежда обидно. По думите им те ще продължат да регулират приложенията и да премахват онези, които нарушават закона.

Китай регулира особено строго киберпространството си и подобни наказания не са нещо необичайно, като нямат отношение към това дали приложенията са китайски или са дело на чуждестранни компании.

Трябва ви инфлуенсър – ето го и решението

В света на рекламата все повече се търсят истинските истории. Това заяви Ния Коцева, съосновател и управител на фирма, занимаваща се с това да свързва бизнеси и инфлуенсъри. Това, с което компанията на Ния се занимава, е да свързва брандове и инфлуенсъри, което е напълно иновативно за нашите ширини.

„Изграждаме кампании и представляваме някои инфлуенсъри ексклузивно като агент.“, посочи Ния Коцева, експерт в маркетинга.

По думите ѝ всяка индустрия може да се възползва от помощта на инфлуенсърите. Коцева обясни, че за определяне на размера на аудиторията не се гледа борят на последователите, а т.нар. показател engagement rate, който символизира колко от последователите на един инфлуенсър наистина се ангажират с думите и действията му.

„Т.е. не гледаме само размера на аудиторията, окачествяваме я.“, информира тя каква вътрешна статистика се използват.

Коцева разкри още, че цените на кампанията се формират на база на аудиторията, какво представяне на продукта се изгражда и специфичните изисквания на бранда.