Китай обяви първия си план за действие, посветен на виртуалната реалност, според който целта на страната е индустрията да продаде над 25 млн. устройства, като стойността ѝ ще надхвърли 350 млрд. юана (48,20 млрд. долара) до 2026 г., предава Ройтерс.

Планът беше публикуван от пет министерства в Пекин, водени от Министерството на индустрията и информационните технологии. В текста виртуалната реалност е определена като ключова индустрия за дигиталната икономика съгласно 14-ия петгодишен план за развитието на страната.

Документът включва добавена и смесена реалност в дефиницията за виртуална реалност.

Първият план за действие отразява амбициите на Пекин да стане водещ във виртуалната реалност в света и поставя много подробни цели. Но не се уточнява дали целта от 25 млн. устройства се отнася до годишни или общи продажби между 2022 и 2026 г.

През първата половина на тази година Китай е продал над 1 млн. устройства за виртуална и добавена реалност, сочат данни на IDC. Планът включва и цел за увеличаване на общата стойност на индустрията до над 350 млрд. юана, което според министерствата обхваща и хардуерните, и софтуерните продажби.

Платформите, поддържащи устройствата ще са…

Те допълват, че Китай ще трябва да поддържа 100 основни компании и да има 10 публични платформи за услуги за индустрията до 2026 г.

Китайската академия за информация и комуникации, държавен мозъчен тръст, публикува доклад, в който се казва, че мотивацията на Китай за плана трябва да се разглежда в контекста на това, че правителствата на Съединените щати и Южна Корея са идентифицирали виртуалната реалност като важна индустрия.

Освен това споменава глобални технологични гиганти като Meta Platforms, Microsoft, Apple, Google и Tencent като компании, които търсят възможности за бърз растеж в същата област.

Apple хитро избегна срив

Американският технологичен концерн Apple Inc. представи достатъчно добри новини в тримесечния си отчет в четвъртък, за да избегне съдбата на повечето технологични гиганти през този сезон на отчетите, когато оценките на конкурентите му се сринаха със стотици милиарди долари, предава Bloomberg.

Въпреки че продажбите на iPhone и на услугите бяха по-слаби от очакваното през последното тримесечие, приходите и печалбата на Apple надхвърлиха прогнозите на анализаторите.

Компанията заяви, че растежът няма да бъде толкова силен през настоящия период, но инвеститорите намериха достатъчно оптимизъм, за да изпратят акциите нагоре в края на търговията в четвъртък.