Едва ли има човек, който поне веднъж да не е бил разсеян и ленив по време на работа. Всеки е имал такъв ден – трудната концентрация обикновено е вследствие на умора, на смяната на времето, здравословно положение и т.н.
Честата липсата на фокус обаче може да доведе до сериозни проблеми в работата, тъй като изпълнението на възложените задачи може да се проточи, качеството на крайния продукт да е недостатъчно добро и т.н.
Има някои полезни практики обаче, които можете да използвате, за да повишите концентрацията си. В следващите няколко реда ще Ви представим няколко съвета, които можете да използвате в ежедневието си и с които да подобрите своята продуктивност.
Подредете задачите си по важност
Направете си график, като е добре на първо място да поставите задачите, които са по-важни и които задължително трябва да се изпълнят в съответния ден. По този начин ще разпределите по-добре времето и възможностите си.
Използвайте времето си мъдро
Фиксирайте определено време за всяка задача – по този начин ще се мотивирате да се вмъкнете в дадения диапазон от време.
За да останете концентрирани в работата си, трябва да предвидите и кратки почивки, чрез които мозъкът Ви да си отдъхне. Между изпълнението на задачите можете да вмъкнете 5-10 минути, в които да хапнете нещо, да си направите кафе или чай, да подишате свеж въздух или да поговорите с колегите си. По този начин доста по-лесно ще преминавате от една задача към друга.
Обърнете внимание на здравословното си състояние
Понякога липсата на концентрация и леността може да се дължи на липсата на определени витамини и минерали. Можете да използвате хранителни добавки, чрез които да подобрите здравословното си състояние.
Можете да се фокусирате и върху хранителния си режим. Балансираното хранене също може да Ви набави полезни вещества и елементи, които да Ви направят по-жизнени и съсредоточени.
Не подценявайте и важността на пълноценния сън. Активната почивка има ключова роля както за физическото, така и за психическото здраве. Създайте си режим на съня, който да Ви осигурява между 6 и 8 часа сън.
Не се разсейвайте
Ограничете достъпа си до неща, които Ви разсейват. Ако страничния шум в офиса Ви пречи, можете да слушате музика или да използвате антифони. По този начин ще можете да се фокусирате по-лесно върху поставените задачи.
Не използвайте телефона си. Изключете интернета и оставете устройството настрана. Преглеждането на социалните мрежи може да бъде пристрастяващо и да Ви изгуби ценно време, което можете да вложите в работата си. Известията и съобщенията пък могат да Ви разсеят и да попречат на работния процес.
Коригирайте начина си на работа
За да бъдете концентрирани, трябва да използвате ефективен начин, чрез който да извършвате работата си. Не се опитвайте да правите няколко неща наведнъж – така няма да завършите нито едно от тях.
Съсредоточете се върху изпълнението на една задача, след това върху следващата и т.н. Така ще предотвратите хаоса и ще бъдете по-продуктивни.
Канализирайте негативните емоции
Стресът и напрежението от забързаното ежедневие могат да повлияят на Вашата концентрация. Ето защо трябва да намерите начин, по който да ги канализирате в нещо ползотворно. За да се освободите от тях, можете да спортувате преди или след работа, да се занимавате с приятно хоби, да практикувате медитация или йога и т.н.
С всеки изминал ден хората все повече осъзнават какви щети може да причини стресът. Той може да окаже влияние на физическото и психическото здраве и може да влоши начина на живот.
Как влияе на психиката липсата на концентрация
Невъзможността да се съсредоточите върху възложените Ви задачи рефлектира не само върху количеството и качеството на Вашата работа, но и върху Вашето психическо състояние. Когато човек не може да се справи със задълженията си, той започва да се самообвинява и да се демотивира.
Това може да доведе дори до депресивни състояния, които сериозно могат да влошат стандарта на живот.
Когато се стараете да бъдете съсредоточени в работата си, ще можете да вършите всичко с лекота, а това ще Ви носи удовлетворение и значително ще повиши Вашето самочувствие.