Няма да е нужно много време, за да се отделят добрите стрийминг услуги от лошите, твърди главният изпълнителен директор на Discovery Дейвид Заслав. По думите на експерта това ще се случи в рамките на следващите две години, пишат информационните агенции.

Заслав твърди още, че очаква най-голямата конкуренция да е между стрийминг услуги, които залагат основно на сериали по сценарии за американската публика. Apple TV+, HBO Max на AT&T, Peacock на Comcast, Paramount+ на ViacomCBS и AMC Plus на AMC Networks са сред онези, които наскоро пуснаха собствени платформи и се борят за вниманието и времето на потребителите.

Според Заслав Netflix и Disney ще излязат като победители в глобалната стрийминг битка, като се има предвид напредъка им до този момент. Отвъд това, само една или две други услуги, които се фокусират върху такъв тип сериали и филми, ще успеят да се разширят дотолкова глобално, че да могат да се конкурират, допълва той.

Другите ще трябва да се обединят – или чрез сливания, или чрез партньорства.

„Дали ще са три? Дали ще са четири? Няма да са седем.“, посочва Заслав.

„Ще има известна консолидация“, смята той.

От своя страна, миналата седмица Disney обяви, че пуска изцяло собствена стрийминг услуга Discovery+, която ще е фокусирана върху съдържание без сценарий. Платформата ще бъде пусната на 4 януари 2021 г. с 55 хил. епизода от над 2500 предавания и ще включва 50 нови оригинални сериала.

Целта на Заслав е да превърне Discovery+ в третият голям стрийминг играч след Netflix и Disney, твърди той. За разлика от другите базирани в САЩ компании Discovery вече разполага със съдържание на местните езици за повечето европейски страни.

По думите му това, че насочването на компанията към международни програми през годините, като Eurosport, може да накара други големи медийни компании да гледат на Discovery като на основен партньор за сливане или като цел за придобиване.

Въпреки че Discovery се включва в стрийминг войната със закъснение, Заслав смята, че засиленото гледане на видео по време на пандемията ще помогне на потребителите да смятат Discovery+ за „свеж“ нов играч.

Как бизнесът се справя с постпандемичните условия

Контактите между производители или доставчици с клиенти няма да се промени в постпандемичния свят. Това прогнозира Радослав Кошков, който заема пост на регионален мениджър на "Шнайдер Електрик" за България, Албания, Северна Македония и Косово.

„Рекламата отдавна се транфосмира в дигитална и общуването от разстояния чрез технологиите се доказа, че е далеч по-ефективно, достигайки много по-висок процент целеви групи.“, коментира той.

Кошков посочи още, че пандемията ускори навлизането на технологиите в нашия живот.

„Дали ги искаме, или не, те ни помогнаха в редица сфери в тези трудни времена. Затова производителите ще продължават да инвестират технологии, оптимизиращи техните производства и подобряващи работната им среда.", посочи регионалният мениджър на "Шнайдер Електрик".

По думите на Радослав Кошков далеч повече са позитивите в комуникацията с нулев или минимален допир между компаниите и клиентите спрямо физическото общуване.

"Сегашните платформи и видът им на общуване ще се запазят, но характерът на контактите ще се видоизмени, като най-големият бенефициент от тази трансформация ще бъде крайният потребител.", очаква експертът.

Във връзка с реализацията на проектите за "умна" фабрика и иновационния хъб (Innovation Hub) в Пловдив той сподели, че технологиите, използвани във фабриката, са довели до висока степен на оптимизации на производствения процес и спестяване от енергоносители.

"Не е въведена технология в тази фабрика, чиято първоначална инвестиция в рамките на 2 години да не се е изплатила.

А по отношение на иновационния хъб – той представлява изложбена зала, чрез която се показват всички технологии с приложение не само в индустрията и предприятията - те представят цялата гама от услуги, решения и софтуери на Шнайдер във всички сегметни." - даде пример Кошков.

Хуавей тръгва на война… с радикалния ислям

Huawei, заедно с една от най-големите китайски компании за изкуствен интелект Megvii, е тествала система за лицево разпознаване, която може да бъде използвана за откриване на членове на малцинствена мюсюлманска група и изпращане на сигнали за тях до властите, сочи документ, цитиран от CNBC.

Етническото малцинство на уйгурите е репресирана мюсюлманска група, често таргетирана от китайското правителство, която живее предимство в западния регион Синдзян.

Официален документ от 2018 г., изготвен от двете китайски компании, показва, че Huawei е тествала софтуер на Megvii в своята видео облачна инфраструктура. Документът е открит от IPVM, базирана в Съединените щати компания за проучвания, която се фокусира върху анализ на видеошпионажа.

IPVM е споделила откритието си с The Washington Post, която беше и първата медия, писала за случая. Въпросният тест е извършен, за да се провери дали хардуерът на Huawei е съвместим със софтуера за разпознаване на лица на Megvii, гласи информацията от IPVM.

Huawei е предоставила сериозен хардуер, като камери, сървъри и облачна инфраструктура, а Megvii се е погрижила за софтуера.

Като част от проекта е тествана функция, наречена „Сигнал за уйгур“. Друга функция на софтуера е можела да определя „етническата принадлежност“ като част от анализа на човешкото лице, твърдят от IPVM.

През 2018 г. Организацията на обединените нации (ООН) изрази опасения, че повече от 1 млн. души са задържани в т.нар. „центрове за борба с екстремизма", а други 2 млн. са били принудени да влязат в т.нар. „превъзпитателни лагери“ за политическа и културна индоктринация“ в Синдзян.