Старши директор на Netflix заяви, че на този етап компанията не планира да предлага стрийминг опция, която включва реклами, но не изключва категорично възможността това да се случи в бъдеще, предава Ройтерс.

„Никога не казвай никога“, коментира главният финансов директор Спенсър Нюман в отговор на въпрос дали компанията може да промени отдавнашната си позиция, че услугата трябва да остане свободна от реклама. По думите му „това не е нещо, което фигурира в плана ни в момента“.

Някои анализатори от Wall Street призоваха Netflix, най-голямата видео стрийминг услуга в света, да създаде евтина услуга, включваща реклами, която да тласне нагоре приходите. Темпът на привличане на нови абонати към платформата се забави през последните месеци, а цената на акциите на Netflix спадна с близо 43% тази година.

Май и други платформи ще намерят място за реклама

В петък Walt Disney обяви, че ще предложи включваща реклама стрийминг опция за Disney+, с което се присъединява към WarnerMedia, Comcast и други, които се опитват да привлекат клиенти, склонни да гледат реклами, за да избегнат плащането на месечна такса.

В Netflix „не ни е нещо като религия да се обявяваме срещу рекламата“, коментира Нюман по време на Morgan Stanley Technology, Media & Telecom Conference.

Защо все пак не се бърза в тази насока

Но той коментира, че компанията е фокусирана върху изграждането на сегашния си бизнес за клиенти, които искат да гледат филми и сериали без реклами.“Смятаме, че имаме чудесен модел, абонаментен бизнес, който расте много добре по света“, твърди още Нюман.

„За нас е трудно да игнорираме факта, че другите го правят, но засега за нас не е особено смислено“, допълва той.

По думите му Netflix гледа на тази година като на „година за учене“, свързана с начинанията ѝ в областта на видео игрите. Компанията вече предлага 14 игри на своите абонати.

„Това е нещо, което се надявам, че до десетилетие ще стане голяма част от бизнеса ни“, посочва финансовият директор. „Но няма да бъде голяма част от бизнеса ни в следващите 12 месеца“.