Миналата седмица Илон Мъск е казал на служителите на SpaceX, че компанията вероятно няма да направи бизнеса си със сателити Starlink публичен поне до 2025 г., пише CNBC.
С това компанията удължава периода за очакваното публично предлагане отново.
„Не съм сигурен кога ще бъде [IPO-то], но може би ще е – не съм сигурен, предполагам – след три или четири години“, е посочил Мъск на среща със служители на компанията в четвъртък, разкрива аудио запис, предоставен на CNBC.
Мъск подчертава, че бизнесът Starlink трябва да се развива постепенно и да има „добра предсказуемост“.
На този етап „не смятам, че отделянето му като публична компания би имало много смисъл“, коментира той.
Ще последва ли SpaceX бебето-чудо на Мъск
Най-новата прогноза за IPO-то на Starlink представлява поредно забавяне и е дадена въпреки многократните въпроси от различни инвеститори през годините, които искат да притежават част от SpaceX – акция, която остава частно търгувана.
По-рано Мъск е казвал, че първичното публично предлагане ще се случи още тази година, сочи имейл до служителите на SpaceX, разгледан от CNBC. Този имейл, изпратен от Мъск през май 2019 г., гласи: „вероятно ще има смисъл да направим Starlink публична след около три години“.
След това главният изпълнителен директор на SpaceX се отказа от тази прогноза, като миналата година написа в туит, че „ще са нужни поне две години преди приходите на Starlink да станат разумно предвидими“, добавяйки, че „по-ранно публично предлагане би било много болезнено.“
SpaceX не е отговорила веднага на запитването на CNBC за коментар във връзка с казаното от Мъск.
Мрежата Starlink на SpaceX е проектирана да предоставя високоскоростен интернет навсякъде по земното кълбо чрез хиляди спътници, разположени в ниската околоземна орбита. В края на миналия месец компанията разкри, че Starlink има над 400 хил. абонати по целия свят. SpaceX е изстреляла около 2500 спътника до момента в подкрепа на системата.
Apple с промени... в зарядното
Американската технологична компания Apple ще трябва да промени зарядното устройство на своя iPhone за продажбите си в Европа до 2024 г., след като страните от Европейския съюз и законодателите постигнаха споразумение във вторник за единен порт за зареждане на мобилни телефони, таблети и камери за първи път в света, предаде Ройтерс.
До политическата намеса, която според Европейската комисия ще улесни живота на потребителите и ще им спести пари, се стигна, след като компаниите не успяха да постигнат общо решение.
Брюксел настоява за единен порт за зареждане на мобилните устройства от повече от десетилетие заради оплаквания от потребители на iPhone и Android, че трябва да сменят различни зарядни устройства за своите устройства.
iPhone се зарежда чрез кабел Lightning, докато устройствата, базирани на Android, използват USB-C конектори. Половината от зарядните устройства, продадени с мобилни телефони през 2018 г., са имали USB micro-B конектор, 29% са били с USB-C конектор, а 21% - с Lightning конектор, сочи проучване на ЕК от 2019 г.