Google ще отвори своя първи по рода си постоянен магазин за търговия на дребно в Ню Йорк през следващите седмици, залагайки, че физическото присъствие на пазара на дребно може да помогне да се демонстрират и продават продуктите му, докато пандемията отслабва.

Магазинът, който ще се намира в квартал Челси в Манхатън, ще отвори това лято и ще продава редица артикули като телефоните на Google Pixel, интелигентните термостати Nest и носимите устройства Fitbit, съобщи компанията в четвъртък в публикация в блога си.

Магазинът ще бъде домакин и на семинари за използването на продукти на Google и ще предоставя и сервизни услуги.

Магазинът ще бъде част от съществуващия кампус на Google в квартала. През 2018 г. Google купи сградата Chelsea Market с площ 1,2 млн. квадратни метра за повече от 2 милиарда долара, в близост до още по-голямата си офис сграда на Осмо Авеню 111.

Компанията инвестира близо 1 млрд. долара в новия си кампус в града.

„Google е в Ню Йорк през последните 20 години и ние разглеждаме магазина като естествено продължение на дългогодишния ни ангажимент към града“, казеа Джейсън Розентал, вицепрезидент на компанията за директна търговия и членство, в публикацията в блога.

В миналото компанията е използвала временни магазини в градове като Ню Йорк и Чикаго, но новият обект ще бъде първият постоянен обект за купувачи. Ню Йорк е втората по големина база на служители на Google след централата в Маунтин Вю, Калифорния.

Други технологични компании са преследвали подобна стратегия със смесени резултати. Apple Inc. отвори първия си магазин на дребно преди близо 20 години и вкара своята концепция за търговия на дребно в Ню Йорк през 2002 г. с магазин в квартал SoHo, недалеч от Челси в центъра на Манхатън.

През годините империята на Apple за търговия на дребно нарасна до стотици магазини по целия свят. Apple има и гигантски магазин за търговия на дребно в непосредствена близост до офисите на Google в Челси.

Microsoft Corp., от друга страна, заяви през миналата година, че ще се откаже от тази стратегия за физически магазини повече от десетилетие след отварянето на първото си подобно място. Тогава изпълнителен директор на концерна каза, че портфолиото на компанията се насочва повече към онлайн продуктите.

Магазините на Apple и Microsoft бяха засегнати от ограниченията за справяне с пандемията на Covid-19. Google заяви, че ще изисква носене на маски, хигиена на ръцете и социално дистанциране в магазина си в Манхатън.

Съобщението на компанията съвпада и с облекчаването на ограниченията, свързани с пандемията в Ню Йорк, тъй като кампанията за ваксинация помогна за овладяване на пандемията в САЩ. През тази седмица Ню Йорк облекчи изискванията за носенето на маски за ваксинирани хора, което ход, съобразен изцяло с актуализираните федерални насоки.

През това време конкурентите не си играят

Apple е генерирала повече от 100 млн. долара комисиони от играта Fortnite през двете години, в които заглавието е било налично в App Store, обяви директор на Apple пред съда в сряда, предават запознатите информационни агенции.

Майкъл Шмид, ръководител на развитието на гейминг бизнеса на Apple за App Store, беше изслушан в рамките на третата седмица от гледането на делото във федералния съд в Оукланд, Калифорния. Apple премахна популярната игра от App Store през миналата година, след като Epic пусна собствена система за разплащания в приложението.

След това Epic заведе ново дело, в което обвинява производителя на iPhone, че е злоупотребил с властта си над разработчиците, като ги е принудил да използват неговата технология за разплащания в приложенията, която прибира комисиона от 15% до 30% от сумите.

Apple твърди, че изисква разработчиците да използват нейните системи, за да се увери в сигурността и неприкосновеността в App Store, както и че таксите са същите като тези в гейминг платформи като Xbox на Microsoft.

Преди отношенията на Apple с Epic да ескалират, Шмит беше споделил, че App Store, който поддържа редакторски екип, подбиращ приложения, е включвал Fortnite и е похарчил около 1 млн. долара за маркетинг на играта през предходните 11 месеца.

По-рано Apple разкри, че Epic е спечелила 700 млн. долара от iOS версията на Fortnite, но не сподели нищо за собствената си комисиона.

Какво стана ясно от разследването

Разкритията за комисионата на Fortnite са значителни, защото правният екип на Epic притиска директорите на Apple в съда за това дали компанията следи печалбата на фирмите в App Store, което представителите на технологичния гигант твърдят, че не правят и че гледат на App Store като на функция на iPhone.

На изслушването пред Сената на САЩ миналия месец един от директорите на Apple – Кайл Адиър, свидетелства, че Apple не разкрива публично информация за генерираните печалба и загуба в App Store.

По време на антитръстовия процес адвокатите на Epic осигуриха документ от файловете на главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук, в който твърдят, че са проследени оперативните печалба от App Store. Документът все още не е показан публично.

Шмид твърди, че екипът на App Store е започнал да следи комисионите на Fortnite, след като играта е била включена в препоръките на редакторския екип на App Store.