Вчера от Google се похвалиха с нов подход по отношение на идентификацията на произхода на линковете от страна на Googlebot-а. Това става ясно от материал в блога на компанията, свързан с еволюцията на „nofollow“ атрибута, което ще даде сериозно отражение и върху процесите на Link Building и OffSite оптимизация сред SEO агенциите у нас.

Какво е nofollow и какви са функциите му

Преди близо 15 години Google представи атрибута „nofollow” като средство за борба срещу коментарния спам. Той представлява инструкция за робота на Google да не следва даден линк и бързо се превърна в един от препоръчваните методи на търсачката за отбелязване на рекламни или спонсорирани линкове.

Както отбелязват от американския технологичен гигант, Интернет се е развил многократно от представянето на „nofollow” атрибута и е време той също да еволюира.

Какво ново ни предоставят от Google

За целта от Google представят два нови атрибута, които предоставят нови възможности на уебмастърите да идентифицират пред Google Search произхода на определени линкове. Тези нови атрибути, заедно с „nofollow“, са структурирани по следния начин.

  • nofollow“ – Използването на този атрибут се препоръчва в случаи, в които искате да свържете даден линк към страница, но не желаете да се обвързвате допълнително с нея или нейното съдържание, включително да предавате „ranking credit“ към тази страница.
  • sponsored“ – Един от новите атрибути на Google, „sponsored“ ще се използва за посочване на линкове във вашия сайт, които са създадени като част от реклами, платени публикации или други компенсаторни споразумения.
  • ugc“ – Тази абревиатура означава „User Generated Content“ или Потребителски генерирано съдържание. Атрибутът се препоръчва за линкове, които са част от потребителско генерираното съдържание, като например коментари и форумни постове.

Как ще ни засегнат промените в атрибута „nofollow“

При създаването на „nofollow” Google не прибавяше маркираните с този атрибут линкове към своите алгоритми. От компанията, обаче, уточняват че това вече се е променило и всичките нови атрибути – sponsored, nofollow и UGC – вече ще бъдат третирани като насоки за това кои линкове да бъдат взети предвид и кои да бъдат изключени при търсене.

Google вече ще използва тези насоки, заедно с други сигнали, като способ за по-добро разбиране и по-качествени анализи по отношение използването на линкове в своите системи.

В своя блог от Google все пак уточняват, че не е нужно да променяте всички линкове, в които сте поставили атрибута „nofollow“.

Също така, вече ще имате възможността да прилагате повече от един атрибут на линк, като например – „rel="ugc sponsored"“, който ще указва на Googlebot-а, че линкът идва от потребителски-генерирано съдържание и е спонсориран.