От психологична гледна точка у индивида има 3 мотивационни стълба – пари (разбирай власт), его (разбирай свръх Аз) и кауза (разбирай общност). Всеки един от тях работи според конкретния житейски период, през който преминава индивида.

И понеже е модерно да сме носталгични, ние сме обратно на тенденциите и ще се позовем на актуалното – ето как е ситуацията у нас. Примерите ще ги обвържем с конкретна професия - SEO оптимизатор (посочената професия в текста е напълно случайна и няма общо с действителността).

В първата част ще става дума за парите и то не защото те движат света, а защото отначало търсиш парите, за да си осигуриш онзи начин на живот, който си мислиш, че заслужаваш. Парите ти позволяват да вдигнеш глава и да погледнеш по-абстрактно на нещата и от нов ъгъл и някак си окрилен от тяхното присъствие да погледенеш право нагоре.

Абе, някак си хубаво си е да ти пречи да седнеш нормално едно пълно портмоне. Резонно, имайки покрив, храна и други екстри от по-ниските нива на пирамидата на Маслоу, с дебелия портфейл имаш възможност да се покатериш и на по-високите.

Това минава през свободата на загубата т.е. имаш възможност да поемаш повече рискове, респективно да печелиш по-често в живота, а така да увеличиш материалното си благосъстояние. Някой беше казал, че късмет има онзи, който го търси и именно такава е ситуацията тук – в България.

Сега ще проверим паметта ви. Помните ли кои бяха трите стълба на мотивацията? Ако мънкате, то не се притеснявайте, просто в началото ги нарекохме по друг начин.

Ако все пак искате да се притесните заради слабата си памет, ще ви кажем, че просто сменихме словореда и да, имате право да се притеснявате, но не заради къса памет, а заради липсата на мисловна дейност у вас. Да пристъпим към следващия стълб.

Казваме ви го, де! Търпение

Егото идва след парите. Парите са мерната единица, която измерва егото, а за един SEO оптимизатор това пряко минава през неговото ниво на експертиза, съпоставен с останлите SEO оптимизатори (разбирайте конкуренцията).

Нормалните хора са програмирани да се самоусъвършенстват до максимална степен - например експерт на световно ниво, разбирайте един от най-добрите в работата си. Именно това самоусъвършенстване ни дава самочувствие, его и увереност в собствените сили.

Кой не иска да е най-добър в едно нещо и да го нарече "моето нещо" с чиста съвест, без някой да може да му стъпи на малкия пръст, но да не звучи махленски, все пак ви водим онлайн обучение. SEO оптимизаторите не са селяци, колкото и някои да си мислят, че хлябът им зависи от Гугъл.

Дойде ред на третия стълб, да онези, които забравяте.

Кауза – единственото нещо, което се счита за работещо, тъй като у нас пари няма, а масово сме известни с ниското си самочувствие. Единствената отплата, когато си част от кауза, е социалната валута т.е. да си разкажеш пръдливата мелодраматична история, в която твоето участие е под 1%, но иначе си "част от решението", а не част от проблема.

Именно каузите са най-лесният начин да увлечеш тълпа невежи хора да работят без пари – просто всеки го устройва да е част от някаква кауза - от боклукчията до астрофизика, защото всички имат своето онлайн присъствие, например "Фейсбук"-акаунти.

Тогава правиш огромна куха бройка хора, които не вършат нищо, но са..."част от решението". Абсолютно излишно е да споменавам, че каузите успешно биват манипулирани от единици в повечето случаи.

За да управляват множеството, интерпретирайки конкретна информация според собствената си угода. Другия път, когато напишете колко сте велики заради участието си в кауза, то помнете едно нещо от преподавателя си Бико.

Освен това да пиете глог, мента и валериан като премиера, ще ви споделим и това - селските комплекси не личат по дрехите, парите или колата - личат по поведението.

Заради това, когато видя поредния комплексар да се фука във Facebook колко безвъзмездно е помогнал за нещо, то този човек упражнява пасивна агресия, крещейки на своите "приятели" - аз съм по-добър от вас".

Това, както сами разбирате в случая, е просто комплекс за малоценност и няма нищо общо с отговорност, визионерство или искрен стремеж към доброта. Просто това е най-бързият начин да събереш на едно място група „лапни шарани“ и да ги превърнеш в бранд войни, които да управляваш лесно.

Черпя мента, глог и валериан непросветените „Фейсбук“ играчи. Приятен ден!