Разработчикът на игри Electronic Arts понижи прогнозата за годишните си резервации, тъй като се сблъсква с проблеми, свързани със силния щатски долар и забавянето на гейминг индустрията от върховете, достигнати по време на пандемията, предава Ройтерс.
Сега компанията очаква годишните ѝ резервации – индикатор за бъдещите приходи – да са между 7,65 млрд. и 7,85 млрд. долара в сравнение с по-ранна прогноза за 7,90 млрд. до 8,10 млрд. долара.
След огромния растеж по време на пандемията продажбите на видео игри започнаха да отслабват през тази година заради липсата на големи заглавия и по-малките разходи на потребителите, които се сблъскват с най-високата инфлация от десетилетия.
Това, съчетано с продължаващите предизвикателства във веригите на доставките, също оказа натиск върху тримесечните приходи от съдържание и услуги на PlayStation 5 на Sony и Xbox на Microsoft.
Като цяло се очаква гейминг пазарът да нарасне с едва 2% през 2022 г., показват данни от компанията за пазарни проучвания Newzoo. Ръстът е много по-слаб от записаните 23% през 2020 г.
Общото между долара и прогнозата на ЕА
Близо 17-те процента повишение на стойността на долара тази година също задуши растежа. EA прогнозира удар от 200 млн. долара върху годишните резервации. Компанията генерира повече от половината от приходите си извън Съединените щати.
Анализаторът на Wedbush Securities Майкъл Пачтър заяви, че „лошото представяне на мобилния бизнес“ също е притеснително.
„Те не сa интегрирали ефективно големите си мобилни придобивки и купиха игри, които бяха в упадък, когато завършиха покупките на Glu, Codemasters и Playdemic”, допълва той.
EA нямаше големи премиери през по-голямата част от годината, но може да получи известна подкрепа от излизането на „FIFA 23” през октомври – най-новото заглавие от популярния футболен франчайз.
„FIFA 23” имаше най-добрата премиерна седмица спрямо всяка друга игра от поредицата и изглежда, че ще има по-голямо търсене заради Световното първенство по футбол в Катар през ноември.
Коригираните приходи от продажби на EA за второто тримесечие са достигнали 1,75 млрд. долара и се оказаха малко по-високи от прогнозите на анализаторите по данни на Refinitiv. Коригираната печалба също надмина очакванията.
Ubisoft отново отбелязва спад на приходите
Френският разрабочик на игри Ubisoft обяви, че се е звърнал към загубата през първата половина на годината, а като причина за това посочва загубени разходи за научноизследователска и развойна дейности и свързаните с това прекратени планове за игри, предава Ройтерс.
Фирмата беше засегната от закъснения на част от новите ѝ заглавия в допълнение към анулирани проекти и тежка конкуренция в сектора. Цената на акциите на Ubisoft спадна с близо 38% тази година.
Разработчикът на франчайза Assassin’s Creed отчете нетна загуба от 190,2 млн. евро за първото си фискално полугодие, завършило на 30 септември, спрямо печалбата от 1,6 млн. евро за същия период миналата година.