Развлекателният гигант Walt Disney остава под влиянието на коронакризата, а успехът в стрийминг бизнеса също се забавя значително в началото на годината.

След брилянтния старт на онлайн видео услугата Disney+ конкурентът на Netflix започна да страда от липса на хитови сериали и филми през последното фискално тримесечие. Групата също така усеща ефектите от премахването на ограниченията.

След като кината получиха разрешение да отворят отново, а спортните събития се провеждат с публика, Disney вече не печели толкова много абонати в стрийминг бизнеса, колкото в средата на кризата.

Тъй като пандемията до голяма степен парализира останалата част от развлекателната империя на Disney, компанията зависи от стрийминг услугите си. За разлика от предишните тримесечия, Disney+ този път не успя да подобри показателите си.

Видео услугата завърши първото тримесечие на 2021 г. с почти 104 млн. абонати, както обяви в четвъртък след затварянето на американския пазар Disney. Това значи добавяне на само около 9 милиона за трите месеца.

Анализаторите очакваха средно значително повече. Disney+ стартира през ноември 2019 г. и оттогава нараства бързо. Инвеститорите реагираха разочаровано на данните, книжата се обезцениха в следборсовата сесия с около 4%.

Как вървят отчетите на компанията

Тримесечният отчет на компанията нямаше кой знае какво друго да предложи. Приходите за цялата група са спаднали на годишна база с 13 процента до 15,6 милиарда долара (12,9 милиарда евро).

Печалбата нарасна до 901 милиона долара, което съответства на почти двойно по-висока сума спрямо предходната година. Високите разходи поради пандемията и много по-високите данъци преди година обаче доведоха до колапс на печалбата по онова време - с 90 процента.

В нормални времена увеселителните паркове на Disney, курортите и круизите допринасят значително за продажбите, но пандемията спря бизнеса. Големите тематични паркове като Disney World и Disneyland вече са отворени отново, но поради пандемията - някои със значителни ограничения.

Подразделението отчете спад от 44% в продажбите през последното тримесечие и претърпя оперативна загуба от 406 млн. долара.

Холивудските студиа на създателя на Мики Маус също продължават да страдат от кризата. От една страна, ограниченията забавят продуцирането на филми и сериали, от друга страна много кина все още са затворени.

Единственият блокбъстър на Disney досега тази година, "Рая и последният дракон", се излъчва значително по-малко, отколкото компанията е свикнала, макар че беше пуснат както в киносалоните, така и в стрийминг услугата. Като цяло подразделението за медии и развлечения, което включва и класическия бизнес с кабелни телевизии и стрийминг услугите, увеличи продажбите с едва 1 процент.

Акциите на концерна се обезцениха до 168,93 долара за брой в следборсовата търговия след публикуването на резултатите. Акциите поевтиняха с 1,6% тази година до края на четвъртък в Ню Йорк.

Дори и със забавянето по отношение на добавянето на нови абонати Disney+ е „много по-успешен, отколкото някой е предполагал“, казва пред Bloomberg Маркъс Хансен, анализатор от Vontobel Quality Growth. А все пак тя има накъде да се разширява. Disney+ трябва да стартира в Малайзия на 1 юни и Тайланд на 30 юни. Латиноамериканската услуга Star + трябва да се появи на 31 август.

„Disney все още има място за бягане", казва Хансен.

Google ще доставя мрежови ресурси на Мъск и SpaceX

Google обяви, че нейното звено за облачни услуги е спечелило сделка за доставката на изчислителни и мрежови ресурси на компанията на Илон Мъск SpaceX. Целта е да помогне за предоставянето на интернет услуги чрез сателитите Starlink, пише CNBC.

SpaceX ще инсталира наземни станции в центровете за данни на Google, които се свързват със сателитите, така че да започне да предлага бърза интернет услуга на компании през втората половина на тази година.

Сделката представлява победа за Google, докато тя се бори да вземе от пазарния дял на Amazon и Microsoft на бързо развиващия се пазар на изчислителни облаци.

Инвеститорите разчитат на облачния бизнес на Google да насърчи растежа, ако този на рекламния бизнес започне да се забавя. Въпреки че облачният бизнес на Google донесе само 7% от общите приходи на компанията майка Alphabet през първото тримесечие, той записа ръст от 46% на годишна база, спрямо 32% за рекламните услуги.

Това е необичайна сделка за Google (и като цяло за доставчик на облачни услуги), тъй като разчита значително на вътрешната мрежа на интернет гиганта, която свързва центровете за данни, а не става дума просто за аутсорсинг на функции като изчислителна мощ или съхранение на данни в тези центрове за данни.

„Избраха ни заради качеството на нашата мрежа, разпространението и обсега на мрежата ни.“, коментира Томас Куриън, главен изпълнителен директор на облачната група на Google.

Доставчиците на облачни услуги се фокусират все повече върху телекомуникационната индустрия, предвид напредъка на 5G свързаността. Миналия месец например Amazon обяви, че Dish ще използва нейната AWS инфраструктура, за да предлага 5G услуги на своите клиенти.

В случая на SpaceX, обаче няма нужда от телекомуникационни кули. Вместо това устройствата на потребителите ще си комуникират със сателити, а след това сателитите ще се свързват с центровете за данни на Google.

Сделката може да продължи 7 години, твърди източник, който е запознат с въпроса, но е пожелал да остане анонимен, защото условията са конфиденциални.