Walt Disney стана част от масовия бойкот

Walt Disney е една от поредните компании, която намали значително своите разходи, свързани с рекламата, насочена към аудиторията в социалната мрежа Facebook, тъй като социалната мрежа е изправена пред бойкот заради неспособността си да се справи с речта на омразата. Липсата на активни действия, насочени със справянето с противоречивото съдържание, съобщава Wall Street Journal, може да се превърне в един от най-скъпите проблеми за Фийсбук.

Хора, запознати тясно с този въпрос, заявяват, че Фейсбук засега прави само вътрешни одити и търси дупките в системата си. Според хората, Фейсбук много добре знае какво трябва да се направи, но просто не желае да се оттегля от позицията си в тази ситуация.

Disney се присъединява към други изключително известни компании – ценни клиенти, разполагащи с пари. Сред тях са имена като Starbucks, Unilever, Adidas AG и други, които също изтеглили рекламата си от технологичния гигант.

Времето, в което ще е в сила изтеглянето на Disney, не е ясна. Някои брандове спряха рязко разходите си за реклами само за месец юли, но други за доста по-дълго време. Disney все още не е предприела ублично публикуване на съобщение, че официално намалява рекламата си във технологичния колос Фейсбук.

Причини, мерки и решения

Според официалната информацията на изданията, следящи случая, Disney е спряла рекламата си на своята стрийминг видео услуга Disney+ във Facebook, тъй като компанията е силно обезпокоена от прилаганите и неприлаганите политики относно спорно съдържание в социалната мрежа с глобални размери.

Компанията също е спряла рекламните разходи в Instagram – социална мрежа със собственик Фейсбук. Поредната стрийминг услуга на Disney, наречена Hulu, се добавя към спрените услуги в Инстаграм.

„Знаем, че имаме още много работа и наистина ще продължим да работим с групи за граждански права... и много други експерти от различни сфери, за да разработим още повече инструменти, технологии и политики за продължаване на тази борба, която всички ние искаме.“, заяви представител на гиганта Фейсбук в изявление по имейл.

По-рано този месец организаторите на нарастващия рекламен бойкот във Facebook заявиха, че не са се ангажирали по никакъв начин с действия след срещата си с главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг, който не показал абсолютно никакъв интерес към ситуацията.

Още от социалните мрежи по света

Амазон записа в сметката си своя пети пореден ден на тежки загуби в петък миналата седмица. Всъщност, този факт прави изминалата седмица най-лошата такава що се отнася до акциите на компанията от края на месец февруари насам.

През съботния ден акциите се търгуваха с 1.26% по-ниско и затвориха със 7.44% спад за седмицата. Скандалното понижение идва, след като преди това Amazon успя да регистрира 10 поредни седмици на страхотни печалби, отбелязвайки най-дългата си серия на подем.

В началото на месеца пък цената на акциите на гиганта за първи път надхвърлиха 3000 долара, което много експерти смятаха дори за невъзможно. Чудото, обаче, се случи, но след това дойде буря.

Гигантът се показа като един от най-силните играчи по време на коронавирусната пандемия, когато хората започнаха да разчитат все повече на онлайн пазаруването, безопасните доставки и всичко останало, което не включва жив контакт. А освен от електронната си търговия, Amazon спечели от облачните си услуги, където е номер едно на пазара в момента.

Много компании увеличиха зависимостта си от доставчиците на такива решения заради цялостното увеличение на онлайн активността по време на пандемията от коронавирус. Въпреки спада на цените, акциите на Amazon все още си държат цена.

Към този момент компанията бележи с 60% над нивата си отпреди една година (2019).

Акциите на други технологични компании-грандове също претърпяха перипетии през последните дни. Имената там са: Facebook, Alphabet и Microsoft.

Трите приключиха изминалата седмица с известен спад. Netflix завърши петъчния ден с 6% понижение, след като обяви, че очаква по-слаб ръст на новите абонати след пандемията нататък.