Южнокорейският технологичен гигант Samsung Electronics обяви официално, че следващата му гала премиера на нов смартфон ще се състои на 14 януари, когато се очаква да бъде представена най-новата версия на смартфоните от серията Galaxy, пишат всички.

Покани са били изпратени от най-големия производител на смартфони в света. Вътре се посочва, че събитието ще бъде излъчвано на уебсайта на Samsung следващия четвъртък.

Премиерата ще се състои в същата седмица, в която ще се проведе и най-голямото технологично шоу за годината CES 2021, което този път ще е изцяло дигитално и където компаниите често показват новите си продукти.

Samsung обичайно показва новите си Galaxy флагмани през февруари, по-близо до Световния мобилен конгрес.

В поканата за събитието на 14 януари Samsung не разкрива много. Въпреки това, обаче в медиите вече изтече информация, която предполага, че компанията ще представи три смартфона: Galaxy S21, S21+ и S21 Ultra, които вероятно ще са наследници на серията S20.

Миналата година южнокорейската компания обяви, че резултатите ѝ за третото ѝ тримесечие отчасти са били подкрепени от продажбите на смартфони, включително на Galaxy Note 20. Но Samsung прогнозира, че има голяма конкуренция в областта на смартфоните и потребителската електроника през последното тримесечие на годината, което според анализаторите ще се дължи на появявата на iPhone 12 и iPhone 12 Pro.

Президентът на Samsung и ръководител на нейния бизнес с мобилни комуникации ТМ Рох през декември написа в блога на компанията, че Samsung ще разшири портфолиото си от огъващи се смартфони и през 2021 г. ще направи тези устройства „по-достъпни за всички“.

До този момент този тип смартфони се предлагат на по-високи цени, като Galaxy Z Flip например струва близо 1400 долара. Цената на акциите на Samsung Electronics в Южна Корея се повиши с близо 3% днес.

Стрийминг платформите – продължават да са от водещите на пазара

Стрийминг платформата Quibi води преговори в напреднал етап на развитие за продажбата на своя каталог на Roku, твърдят източници на Wall Street Journal, запознати с въпроса. Това се случва, след като стрийминг услугата за кратки видеа започна да спира операциите си след неуспешния си старт.

Quibi, която беше основана от филмовия магнат Джефри Катценберг, набра 1,75 млрд. долара с амбициозния си план за разработка на висок клас съдържание за мобилни телефони. Но услугата, която беше пусната през април, така и не успя да набере инерция.

Напомняме, че през октомври 2020 Quibi официално обяви, че спира работа.

Roku, която продава най-известния стрийминг плейър в Съединените щати, все по-агресивно навлиза на полето на съдържанието със собствено приложение, включващо реклами и наречено Roku Channel.

То предлага филми и сериали, продуцирани от други компании. Сделката с Quibi би дала на Roku изобилие от ексклузивни програми.

Съгласно условията, които компаниите са обсъдили, Roku ще придобие правата върху каталога на Quibi, посочват източници, запознати с въпроса. Финансовите условия на сделката не са ясни, а в крайна сметка има шанс изобщо да не се стигне до споразумение.

Продукциите на Quibi, които включват епизоди от под 10 минути, са със звезди като Ана Кендрик, Лиъм Хемсуърт и Софи Търнър.

Quibi е сключила сделки с продуцентите, които ѝ позволяват да показва техните сериали в услугата в продължение на седем години. Някои от договорите предполагат, че съдържанието може да се пуска и в други платформи, коментират източници. Един от тях, който е запознат повече с Roku, твърди, че условията на договорите няма да попречат на компанията да покаже съдържанието в своята услуга.

Сделката с Quibi ще бъде важна стъпа в усилията на Roku за изграждане на собствена база от съдържание.

Гледанията на продукциите на Quibi не бяха впечатляващи, но трябва да се има предвид, че приложението беше пуснато точно когато пандемията принуди милиони американци да си останат у дома – тенденция, която попречи на услугата, защото тя е насочена към хора, които често са в движение.

Как ще се справи Байдън с технологиите

Новоизбраният президент на Съединените щати Джо Байдън едва ли ще се откаже от подхода на настоящия държавен глава Доналд Тръмп към китайската технологична индустрия и компании. Но е по-вероятно Байдън да има по-конкретен подход и да си сътрудничи повече със съюзниците, твърдят експерти.

По време на мандата си Тръмп създаде доста предизвикателства за китайската технологична индустрия като си боравеше с различни санкции, изпълнителни заповеди и други действия. Байдън вероятно ще продължи с подобна политика.

“Тръмп напълно наруши статуквото, което съществуваше между САЩ и Китай в продължение на десетилетия.“, твърди Абишур Пракаш, специалист по геополитика в Центъра за иновации на бъдещето – базирана в Торонто консултантска фирма.

Администрацията на Тръмп предприе действия срещу редица големи китайски технологични фирми. Сред примерите за това беше Huawei, която беше поставена в черния търговски списък на САЩ миналата година.

Това ограничи, а в някои случаи напълно спря, достъпа ѝ до американски технологии, като част от услугите на Google. В резултат на това продажбите на смартфони на Huawei понесоха удар.

Освен това, Вашингтон предприе доста сериозни действия, за да ограничи достъпа на Huawei до чипове от ключови производители.

Чиповете са област, в която администрацията на Тръмп се фокусира по-конкретно. SMIC, компания, която стои в основата на усилията на Китай да бъде по-малко зависим от други играчи, също беше добавена към черния търговски списък на САЩ в средата на декември.