През 2020 г. рекламната индустрия проведе една кампания. Около това мнение се обединиха PR специалистите Любомир Аламанов, Даниел Киряков и Александър Христов, които коментираха своите виждания за рекламния бизнес и най-нашумелите рекламни кампании през тази година.
„Рекламите са все по-открити и компаниите комуникират по-добре с потребителите.“, смята Даниел Киряков.
Според експертите последната реклама на Nike говори за тържеството на духа и показва, че човекът трябва да продължи да се бори независимо от трудностите, с които всички се сблъскваме.
Що се отнася до рекламата на Tesco, те заявиха, че е дала един комичен поглед върху иначе „шантавата година на потребление“.
Любо Аламанов все пак напомни, че пандемията ни смири и ни накара да повярваме, че не сме безсмъртни, а рекламите са последвали тези изводи. Той, обаче заяви, че не харесва залитането към доста по-соц послания.
Относно прогнозите за рекламния бизнес през следващата година Аламанов посочи, че ключовите думи вероятно ще бъдат: надежда, възход, развитие, преодоляване.
„Ще се говори за това да си помогнем, да сме заедно и да изградим отново света, в който ще трябва да живеем.“, заяви той.
Д-р Александър Христов добави към ключовите думи "смелост" и "увереност".
„Смелост да се прави нещо нестандартно, защото стандартите неща вече не вършат работа и увереност, че ще можем да докараме бизнеса отново на високо ниво.“, отбеляза експертът.
Square Inc. открито иска Tidal
Square Inc. – компанията за цифрови разплащания, ръководена от Джак Дорси, е провела официални разговори за придобиване на услугата за поточно предаване на музика Tidal като част от стремежа си към диверсификация, предава Bloomberg, цитирайки доста добре запознат със ситуацията източник.
Дорси е обсъдил потенциална сделка с Джей Зи, рапъра и музикален магнат, който придоби Tidal за 56 млн. долара в началото на 2015 г., твърди източникът, който е поискал да не бъде идентифициран, тъй като разговорите са частни. Преговорите може и да не приключат със сделка.
Square отказва категорично коментар, докато от Tidal въобще не са отговорили на искането за коментар на Bloomberg. Книжата на Square са почти без промяна днес на ниво от 230,77 долара за акция, а до сряда отчитат годишен ръст от 270%.
Tidal, който стартира през 2014 г., се бори да не изостава от други стрийминг услуги, включително Spotify Technology SA и Apple Music. Собствената музика на Джей Зи е примамка за платформата, но той върна песните си на Spotify през миналата година - повдигайки въпроси за здравето на Tidal.
Услугата не съобщава данни за абонати, откакто заяви, че е имала 3 милиона плащащи клиенти през 2016 г.
Междувременно, Дорси има амбиции да изгради Square в много по-широка компания, съставена от самостоятелни, допълващи се услуги. Двата основни продукта на Square, Square Seller и Cash App, вече работят донякъде поотделно в рамките на Square Inc., всеки със своя собствена „преднина“ в мениджърския екип.
Смята се, че Дорси, който е прекарал повече от четири години в борда на Walt Disney Co., си представя, че Square също ще притежава колекция от бизнеси под един корпоративен чадър. Дорси бе заснет през август в Хамптънс с Джей Зи и съпругата му Бионсе, а след това отново през декември с двойката и актьора Шон Пен на плаж в Хавай.
Сред собствениците на Tidal са близо две дузини високопоставени артисти, включително Бионсе, Алиша Кейс, Мадона, Риана и други, според уебсайта му. Услугата е достъпна в 53 държави и предлага над 60 милиона песни и 250 000 видеоклипа.
Услугата се опита да използва силата на своите звезди, за да предложи преживявания, които допълват музиката си. Това включва шоуто на Риана в Париж, което беше излъчвано за членове на Tidal, както и благотворителни концерти на Джей Зи и съпругата му Бионсе.
Кой иска настолен компютър вместо лаптоп през карантината
През 2020 г. светът се запаси с настолни компютри и лаптопи до нива, невиждани от дебюта на iPhone през 2007 г., а производителите все още се нуждаят от месеци, за да обслужат неизпълнените поръчки, твърдят ръководители на хардуерни компании и анализатори, предава Ройтерс.
Ученето и работата от дистанция преобърнаха тотално пазара на компютри по време на пандемията като тук заслуги има и засиленият интерес към по-големи устройства от смартфоните.
„Цялата верига на доставките е натоварена както никога досега.“, коментира Грег Прендергаст, президент на производителя на хардуер Acer.
Годишните глобални продажби на персонални компютри (включително лаптопи и настолни компютри), които бяха около 300 млн. през 2008 г., доскоро бяха потънали до 250 млн и малцина очакваха възход.
Но някои анализатори сега очакват, че 2020 г. ще приключи с около 300 млн. продажби, т.е. с около 15% повече спрямо година по-рано. Таблетите преживяват дори по-бърз растеж.
До края на 2021 г. инсталираните персонални компютри и таблети ще достигнат 1,77 млрд., спрямо 1,64 млрд. през 2019 г., сочат данни на компанията за пазарни проучвания Canalys.
Коронавирусът принуди семействата да преминат от един компютър до няколко, така че да има по едно устройство за всеки ученик, геймър или работещ от вкъщи.