Американският онлайн търговец Amazon заяви, че тазгодишният празничен сезон за пазаруване е бил най-големият в историята му, след като коронавирусната пандемия принуди повече хора от всякога да започнат да пазаруват онлайн, предава сигурен източник.

В блога си гигантът в електронната търговия пише, че клиентите пазаруват по-рано подаръци и сезонни стоки за любимите си хора. Това се случва в момент, в който много търговци на дребно, които разчитат на физически магазини, се борят да оцелеят.

Сред популярните покупки до този момент попадат новата колонка Echo Dot, книгата на Барак Обама „Обетована земя“ и регенерираща и хидратираща маска за суха и увредена коса на Revlon, твърди Amazon.

„В празничен сезон, който не прилича на никой друг, е ясно, че клиентите все още искат добри оферти за подаръци за любимите си хора или нещо допълнително за себе си, а ние сме щастливи да помогнем за доставянето на усмивки през сезона.“, коментира Джеф Уилке, който е главен изпълнителен директор на Amazon Worldwide Consumer.

„Благодаря на нашите клиенти, служители и търговски партньори по света за това, че създават най-големия ни празничен сезон до момента, както и за всичко, което правят, за да подкрепят нашите общности и да се подкрепят взаимно през годината.”

Без данни от пазаруване, обаче остава Черният петък

Amazon не разкрива какъв е размерът на продажбите ѝ от Черния петък и Кибер понеделника, които обичайно са най-натоварените дни за компанията през празничния сезон.

Amazon е критикувана, че промотира собствените си продукти с предимство пред тези на независимите търговци, но компанията посочва, че последните се радват на „рекордно търсене“ в платформата ѝ през тази година.

Независимите бизнеси, продаващи в Amazon, са надминали 4,8 млрд. долара глобални приходи от Черния петък до Кибер понеделника, обяви Amazon, допълвайки, че сумата е с 60% повече спрямо година по-рано.

Онлайн търговецът твърди, че 71 хил. малки и средни бизнеси пък са генерирали над 100 хил. долара продажби от началото на празничния сезон.

Подобно на много търговци на дребно, Amazon започна да предлага празничните си намаления по-рано от всякога през 2020 г. Prime Day, Който беше отложен от средата на юли за октомври, даде неофициален старт на празничното пазаруване.

Въпреки това ранно начало потребителите отвориха портфейлите си и на Черния петък и Кибер понеделника, като направиха по-голямата част от покупките си онлайн. Онлайн разходите на Черния петък са нараснали с 22% на годишна база до рекордните 9 млрд. долара според Adobe Analytics.

Кибер понеделникът също се очаква да достигне рекордни продажби, като се има предвид, че е най-натовареният ден за онлайн пазаруване от годината.

Вълната от онлайн поръчки е лоша новина за физическите магазини. Много потребители остават предпазливи, когато става дума за посещения в препълнени магазини и търговски центрове.

Трафикът на посетители в магазините на Черния петък се е сринал с 52% спрямо година по-рано, сочат данни на Sensormatic Solutions. Amazon е една от най-добре позиционираните компании в областта на търговията на дребно и печели значително от тази тенденция.

Самсунг с изненадваща, дори шокираща новина

Samsung Electronics може да спре да пуска нови модели от премиум серията си Galaxy Note през тази година, твърдят източници, запознати с въпроса. Ходът ще е следствие от големия спад на търсенето на висок клас смартфони заради пандемията, предават от информационните агенции.

Galaxy Note устройствата, които са известни с големия си екран и стилуса, са една от двете премиум серии на Samsung. Втората е Galaxy S.

В момента южнокорейският технологичен гигант не планира разработката на нова версия на Galaxy Note за 2021 г., посочват трима източници.

Вместо това, топ моделът на Galaxy S серията – S21, ще има стилус, а следващата версия на телефона на Samsung с огъващ се екран ще работи с писалката, която ще се продава отделно, посочва един от източниците.

Втори източник твърди, че усилията на компанията за разработка, които обичайно са насочвани към Note, сега ще се фокусират върху линията огъващи се устройства.

От Samsung отказали да коментират въпроса официално

Том Канг, анализатор от Counterpoint, твърди, че продажбите на Note серията се очаква да спаднат с една пета до 8 млн. през тази година, докато продажбите на S серията вероятно ще се сринат с 5 млн. до под 30 млн.

„Премиум търсенето се сви тази година, а много хора не търсят нови продукти.“, допълва той.

Samsung пусна първия си Note през 2011 г., пробивайки на пазара на смартфони с по-големи екрани, което помогна на компанията да изпревари Apple и да стане най-големият производител на смартфони в света през същата година.

Проблеми и сътресения при Хуавей

Китайските конкуренти на Huawei Technologies, включително Xiaomi, Oppo и Vivo, правят доста агресивни ходове, за да присвоят пазарен дял от гиганта, след като американските санкции засегнаха веригите му на доставки, твърдят представители на индустрията, цитирани от Ройтерс.

Миналата седмица Huawei обяви, че е продала своя бранд за бюджетни телефони Honor за неназована сума. Целта на този ход беше Huawei да предпази веригата на доставките си от американските действия, които затрудниха достъпа ѝ до ключови компоненти.

Същевременно, конкурентите на Huawei се възползват от проблемите ѝ на пазара на средния и високия клас телефони. През август, директор на Huawei заяви, че компанията няма да може да произвежда своите основни процесори, които се ползват във високия ѝ клас флагмани.

„Това, което можем да видим сега, независимо дали става дума за Xiaomi, Oppo или Vivo, е, че те повишават прогнозите за следващата си година.“, твърди Дерек Уан, директор на Realme, която споделя една верига на доставките с Oppo.