Американската технологична компания Facebook Inc заяви вчера, че ще закупи стартъпа Kustomer, тъй като операторът на най-голямата социална платформа в света продължава да се съсредоточава върху онлайн търговията, съобщава Ройтерс.

Остават неясно финансовите детайли около сделката. Според публикация на Wall Street Journal сделката оценява Kustomer на 1 млрд. долара.

Стартъпът позволява на бизнеса да обединява разговорите с клиенти от различни канали на един екран и автоматизира някои от отговорите на купувачите. Компанията вече предлага своите услуги в Messenger и Instagram.

По-рано тази година Facebook пусна нова услуга – Shops, която позволява на компаниите да показват и продават продукти чрез различните платформи на базираното в Менло Парк дружество.

В края на месец октомври Facebook отчете рекордни приходи за третото тримесечие, след като големите разходи за дигитална реклама успяха да компенсират рекламния бойкот, рестрикциите за събирането на данни и продължаващия спад заради коронавирусната пандемия.

Приходите на компанията се увеличиха с цели 22% до 21,47 млрд. долара за трите месеца до септември. Facebook прогнозира, че приходите ѝ ще нараснат дори по-бързо през четвъртото тримесечие, тъй като рекламните разходи растат по време на празничния сезон.

Zoom – скоро платен

Zoom Video Communications Inc предупреди в понеделник, че брутните му маржове ще останат под натиск през 2021 г., тъй като нарастващият брой на потребителите на услугата за видеоконферентна връзка, които не плащат за ползването ѝ, затруднява компенсирането на ръста на разходите, за да поддържа растежа си, предава Bloomberg.

Акциите на компанията, които отчетоха около седемкратен ръст тази година, подхранвани от метеоричното нарастване на търсенето на видеоконферентни връзки за работа, училище или социални контакти поради пандемията от COVID-19, поевтиняха с 5% в следборсовата сесия въпреки оптимистичните прогнози за четвъртото тримесечие.

Zoom управлява някои свои собствени центрове за данни, но също така разчита и на услуги за изчислителни облаци от външни доставчици като Amazon.com и Oracle Corp, което означава, че трябва да поеме разходите за неплащащите потребители.

Тези разходи, движени отчасти от ръста на неплащащите потребители през третото тримесечие, когато милиони ученици и учители стартираха нови учебни години, свиха маржа на брутната печалба на Zoom до 66,7%, под прогнозите на анализаторите и на собствената си прогноза за 72,1%.

„Очакваме брутните маржове да са в съответствие с третото тримесечие през следващата фискална година, преди да започнем да се подобряваме към нашия дългосрочен целеви марж.“, заяви главният финансов директор на приложението Кели Стекелбърг.

Zoom заяви още, че има 433 700 корпоративни клиенти с повече от 10 служители, което е 485% увеличение спрямо предходната година, но само 17-процентно увеличение от фискалното второ тримесечие, в сравнение с отчетения 40% ръст между първото и второто тримесечие на компанията.

"По-бавните продажби към корпоративни клиенти може да означават, че Zoom губи за сметка на утвърдени технологични гиганти.", казва пред Ройтерс Райън Конц, анализатор в Rosenblatt Securities.

"Cisco и Microsoft са много силни в по-големия корпоративен сегмент, така че Zoom има много по-трудна задача да се бори срещу тях, отколкото при малкия бизнес, който до голяма степен е неразпределен.", каза той.

Zoom все още прогнозира приходи за четвъртото тримесечие между 806 млн. долара и 811 млн. долара, над прогнозите за 730,1 млн. долара според данните на Refinitiv.

Компанията прогнозира коригирана печалба от между 77 цента до 79 цента на акция, в сравнение с прогнозите за 66 цента. Приходите за третото тримесечие, приключило на октомври 31, са нараснали с 367% до 777,2 млн. долара, надминавайки средната оценка на анализаторите а около 694 млн. долара.

Акциите на Zoom се превърнаха в барометър на пандемичната икономика, поскъпвайки, когато се появяват блокирания заради Covid-19, и поевтиняващи при добри новини за ваксините.

Главният изпълнителен директор Ерик Юан се опита да диверсифицира възможностите на Zoom за големите предприятия, малки и средни предприятия и физически лица, така че компанията да може да расте и след като коронавирусът бъде контролиран и по-голям брой служители се върнат в офисите си.

През октомври производителят на софтуер представи OnZoom, платформа за хостване на платени класове, уроци и благотворителни събития. Тя също така представи и Zoom Apps, начин за по-тясна интеграция на Zoom с други приложения, използвани по време на видеоконференции.

Zoom нарече Amazon Web Services свой предпочитан доставчик за облачни услуги, поясни Amazon.com Inc. след публикуването на резултатите от Zoom. Компаниите са партньори от 2011 г., но Zoom наскоро започна да използва и облака на Oracle Corp.

Отделно Zoom заяви, че ще харчи повече за капиталови разходи през текущия период, за да увеличи собствения си капацитет за центрове за данни. Подобен ход би могъл да премахне зависимостта на компанията от облачните услуги.

Канада ще наложи данък върху цифровите услуги

Канада планира да наложи от 2022 г. данък върху корпорациите, предоставящи цифрови услуги, който ще остане в сила, докато големите държави излязат с координиран подход за данъчно облагане, съобщи финансовото министерство на страната в понеделник (местно време).

По този начин според министерството в хазната на държавата за първите пет години ще влезе еквивалентът на 2,6 млрд. щатски долара, предава Ройтерс.