Apple обяви, че ще отвори нов кампус в Северна Каролина, в който ще могат да работят до 3,000 служители. Освен това ще разшири операциите си в няколко други американски щата и ще увеличи целите си за разходи с доставчици от САЩ.

Apple разкри още, че планира да похарчи 1 млрд. долара, докато изгражда новия си кампус и инженерен център в района на Research Triangle в Северна Каролина. Очаква се повечето работни места там да са фокусирани върху машинното обучение, изкуствения интелект, софтуерното инженерство и други технологични сфери.

Всичко това следва новините от 2019 г. за кампус на стойност 1 млрд. долара, разположен в Остин, Тексас.

Освен това производителят на iPhone ще създаде фонд за подкрепа на училища в района Райли-Дюръм в Северна Каролина и на други места в щата. Компанията също така ще допринесе със 110 млн. долара в помощ на изграждането на инфраструктура – широколентов интернет, пътища, мостове и обществени училища в 80 окръга.

„Като местен човек от Северна Каролина съм щастлив, че Apple прави експанзия и създава нови дългосрочни възможности за работа в общността, в която аз израснах.“, коментира главният оперативен директор на Apple Джеф Уилямс.

„Горди сме, че тази нова инвестиция ще подкрепи и образованието, и ключови инфраструктурни проекти в щата.“, допълва той.

Apple заяви още, че е разширила целите си за наемането на хора в други американски локации, така че да достигне допълнителни 20 хил. работни места до 2026 г. Промените ще се отразят в звената в щатите Колорадо, Масачузетс и Вашингтон.

В дома на Apple – Калифорния, компанията планира да наеме 5,000 души в Сан Диего и още 3,000 в Кълвър Сити и района на Лос Анджелис.

Не на последно място Apple увеличи целите за разходите си в САЩ до 430 млрд. долара до 2026 г. За сравнение през 2018 г. тя си постави петгодишна цел за 350 млрд. долара, като е на път да надхвърли тази сума.

Целта включва американските центрове за данни на Apple, капиталовите разходи и тези за създаването на оригинално телевизионно съдържание в 20 щата. Тук попадат и разходите, насочени към базирани в САЩ доставчици.

Facebook влиза в сериозна битка срещу фалшиви стоки

Gucci и Facebook са завели заедно дело в Калифорния срещу човек, за когото твърдят, че е използвал американските социални мрежи на технологичния концерн, за да продава фалшиви продукти с марката Gucci, обявиха двете компании, цитирани от Ройтерс.

Инициативата – първа по рода си както за Gucci, така и за Facebook, е поредният пример за интернет гигант, който обединява силите си с производител на луксозни стоки, за да се борят срещу разпространението на фалшиви стоки, продавани през социалните мрежи.

През миналата година Amazon заведе сходни дела заедно с Valtentino и Ferragamo.

В изявление Gucci – двигателят на печалбата на френската група Kering, и Facebook обвиняват неидентифицирания подсъдим, че е използвал множество акаунти във Facebook и Instagram, за да рекламира международен онлайн бизнес с фалшификати.

Онлайн продажбите на луксозни чанти, обувки и облекла процъфтяваха през последната година, след като коронавирусната пандемия принуди търговците на дребно временно да затворят магазините си.

Групи като Facebook искат да се насочат повече към пазар на луксозни стоки и „социална търговия“, но за да го сторят, трябва да покажат, че платформите им не са канал за фалшификати и са сигурни за марките, някои от които не са склонни да продават продуктите си в сайтовете на трети страни.

„Повече от 1 млн. части съдържание са премахнати от Facebook и Instagram през първата половина на 2020 г. въз основа на хиляди съобщения от собствениците на марки за фалшиви стоки, включително от Gucci”, гласи собщението.

То допълва, че само през 2020 г. действията на екипа на Gucci в областта на интелектуалната собственост са довели до премахването на 4 млн. онлайн обяви за фалшификати, иззети са 4,1 млн. фалшификата, а 45 хил. уебсайта, включително акаунти в социални мрежи, са били спрени.

Huawei с амбициозни планове

Huawei увеличава усилията си в софтуерни области като изчислителните облаци и умните коли, докато американските санкции продължават да ощетяват хардуерния ѝ бизнес, пише CNBC.

Миналата седмица Arcfox, бранд на автомобилния производител BAIC Group, пусна кола с технология на Huawei. По-точно ползва операционната система HarmonyOS на Huawei, която се появи през 2019 г., както и възможности за автономно шофиране.

Huawei няма да произвежда коли, а вместо това ще се фокусира върху технологии, които им помагат. В неделя Huawei пусна няколко облачни продукта – в момент, в който се опитва да се бори с пазарния лидер в Китай Alibaba.

В прессъобщение от неделя Huawei посочва, че се надява, че фокусът ѝ в облачните услуги „евентуално ще увеличи дела на нашия софтуер и на бизнеса с услуги в общия ни приходен микс“.

Компанията се насочва към софтуера, след като американските санкции срещу Huawei доведоха до спад на продажбите на смартфони на компанията. Китайският гигант беше поставен в черния търговски списък на САЩ през 2019 г., който ограничава достъпа ѝ до американски технологии.

Миналата година пък Вашингтон предприе действия, чрез които спря ключови доставки на чипове към технологичната компания.

„Huawei засилва фокуса си върху това да бъде софтуерна/облачна компания и такава за услуги“, коментира Нийл Шах, директор проучвания в Counterpoint Research.