Apple планира да направи приложението на социалната мрежа Parler отново налично в App Store, обяви технологичният гигант в писмо до властите в САЩ. Apple премахна Parler от магазина си за приложения през януари, а като причина за това решение посочи проблемното съдържание.
В писмо до сенатор Майк Лий от Юта и конгресмена Кен Бък, компанията на Тим Кук написа, че променена версия на Parler с подобрена модерация на съдържание ще бъде одобрена за пускане за потребителите на Apple.
Писмото от Apple беше публикувано в Twitter от Бък, а от офиса на Лий също са потвърдили за получаването му. Apple е отказала да коментира. От Parler не са отговорили веднага на запитването за коментар.
В текста Apple застава зад първоначалното си решение да премахне Parler от магазина за приложения, позовавайки се на публикации против раси и религии, популяризирането на нацистката идеология и призоваването към насилие.
От януари Apple води „сериозни разговори“ с Parler, а разработчикът на приложения е предложил да актуализира своята платформа и политиките си за модериране на съдържанието, обяви Apple.
Какво е Parler и кой отговаря за него
“Екипът за разглеждане на приложения е информирал Parler към 14 април 2021 г., че предложеното обновено приложение ще бъде одобрено за включване в App Store.”, гласи писмото.
Текстът, който не обяснява какви точно промени са направили от Parler, е в отговор на запитване, което Лий и Бък са изпратили до Apple през март тази година. В Twitter Бък посочва, че решението е „голяма победа за свободата на словото“.
Parler, която беше пусната през 2018 г., се оказа в средата на дебатите за интернет компаниите и свободното слово, след като набра популярност сред поддръжниците на предходния президент на Съединените щати Доналд Тръмп.
Parler има сходен формат с този на Twitter. Нейният възход съвпадна с по-агресивните усилия на Twitter да премахва или да отбелязва съдържание, което смята за проблемно или подвеждащо. През февруари Parler обяви, че има над 20 млн. потребители.
Parler се смята за конкурент на Twitter, който не се занимава особено с модерацията на съдържанието. Тази политика направи платформата привлекателно място за онлайн срещи на поддръжниците на Тръмп, които не бяха доволни от начина на модериране в Twitter, след като Тръмп оспори резултатите от президентските избори през 2020 г., а Twitter спря акаунта му.
Тръмп няма акаунт в Parler, но консервативни коментатори като Шон Ханити и Марк Левин имат активно присъствие в платформата.
След щурма на Капитолия на 6 януари Apple и други големи технологични компании побързаха да скъсат връзки с Parler, който даваше на някои от участниците в атаката форум за обсъждане на плановете им.
Стрийминг войната – кой побеждава, кой губи
За начало на т.нар. „стрийминг войни“ често се посочва 12 ноември 2019 г., когато развлекателната империя Disney пусна своята услуга Disney+, с което планираше да свали от трона Netflix.
Последва цяла серия от подобни продукти - HBO Max на AT & T, Peacock на Comcast NBCUniversal, Paramount+ на ViacomCBS, Discovery+ и AMC+.
В крайна сметка кой е големият победител в надпреварата, продължила повече от година? Категорично Netflix е големият победител!
От деня, в който Disney+ направи своя дебют, акциите на Netflix поскъпнаха с повече от 87%. Това засенчва постъпленията при търговията с акции на всяка друга медийна компания през същия период, пише Bloomberg.
Очаква се Netflix да обяви своите финансови резултати за първото тримесечие във вторник след края на редовната търговия. Анализаторите очакват печалбата на компанията да достигне 2,97 долара на акция, което е с 89% повече спрямо постигнатото преди година, както и приходи от 7,13 млрд. долара, което би представлявало годишен ръст от 24 на сто.
Скокът при пазарната капитализация върви ръка за ръка с добавените нови абонати по време на пандемията от коронавирус. През първата половина на 2020 г. Netflix успя д добави 37 милиона нови клиенти в глобален мащаб. Това представлява рекорден ръст за компанията, чийто предходно най-добро годишно постижение беше 28,6 милиона абонати през 2018 година.
Много американци вярват, че Netflix предлага най-доброто оригинално съдържание сред стрийминг услугите, според скорошно проучване на Morgan Stanley. 38% процента от анкетираните определят платформата като най-добрата сред конкурентите, поставяйки на второ място Amazon Prime Video, която печели 12% от гласовете.
Въпреки че стрийминг войните дават на потребителите повече алтернативи на Netflix, те също циментират позицията на компанията като основен продукт за много американски домакинства.
Netflix инвестира повече от всички други стрийминг услуги за съдържание и вече има над 200 милиона глобални абонати.
Огромната доминация на Netflix по време на пандемията може да бъде обяснена с големия ѝ каталог и продължаващото предлагане на оригинално съдържание, докато голяма част от конкурентите ѝ са се сблъскали със забавяне на продукции заради пандемията. Последното ги накара да отложат пускането на ключови сериали, с които се надяваха да привлекат нови абонати.