Първото продуктово представяне на Apple Inc. за 2021 г. ще се състои на 20 април, съобщиха от компанията вчера.
Базираният в Купертино, Калифорния, технологичен гигант нарече в медийната покана събитието „Spring Loaded“. Apple планира да представи нова линия iPad Pro още този месец, съобщават запознати.
Компанията работи и по няколко други продукта, включително аксесоар за проследяване на физически устройства, наречен AirTags, и нови настолни компютри iMac. Поради пандемията от Covid-19 събитието ще се проведе онлайн и ще се излъчва чрез уебсайта на Apple.
Това ще бъде петата виртуална изява на Apple след миналогодишната конференция за разработчици и отделни събития за най-новите Apple Watch, iPhone 12 и първите Mac-ове със собствени процесори M1 на компанията Apple.
Компанията ще проведе и конференция за разработчици в началото на юни във виртуална среда. Новите модели iPad Pro ще се предлагат в същите 11-инчови и 12,9-инчови размери на екрана като настоящите модели, но ще добавят по-нови процесори, които да се конкурират с най-новите чипове в лаптопите на концерна.
Други от екстрите ще са нов MiniLED екран на по-големия модел, актуализирани камери и вероятно и подобрен конектор за по-бързо синхронизиране на данните и съвместимост с допълнителни външни монитори и устройства за памет.
Новите модели iPad Pro ще допълнят продуктовата линия, която се представи особено добре, тъй като хората все повече работят и учат от вкъщи.
По-големият iPad Pro е изправен пред производствени проблеми поради новата технология на екрана и първоначално може да бъде доставян в по-малки количества. Чуждестранните доставчици на фирмата се сблъскват със сериозни производствени проблеми.
Поне един от производителите на MiniLED е трябвало наскоро да спре производството в резултат на проблемите. iPad генерира приходи в размер на 8,4 милиарда долара за Apple през празничното тримесечие на 2020 г., най-високата сума от 2014 г.
Тъй като учениците и служителите започват постепенно да се връщат в училищата и офисите, Apple ще заложи на модернизираните модели iPad, за да поддържа интереса към своята таблетна линия.
Microsoft ще предлага две опции при процесорите
Microsoft представи новия си компютър Surface Laptop 4, който се конкурира с MacBook Air на Apple, пишат медиите по въпроса.
На купувачите, обаче се дава избор между процесорите на Intel и AMD в двата модела, които са с различен размер – 13,5-инчов и 15-инчов.
Това показва, че Microsoft поема по различен път със своите устройства от този, който избра Apple, отказвайки се от процесорите на Intel в новите си компютри в полза на своите собствени. Освен това разкрива, че Intel в момента се бори на едно поле, на което някога доминираше.
Чиповете на Intel се използваха като основни процесори в повечето компютри. Но различни компании продължиха да предлагат опциите на AMD, които понякога предоставят по-добро представяне спрямо цената си.
Миналата година Microsoft предложи избор само при по-големите си 15-инчови лаптопи. Surface Laptop 4 е подобен на Surface Laptop 3. Но Microsoft обещава до 19 часа живот на батерията (спрямо 11,5 часа при предходния модел) и до 70% скок в продуктивността.
Какво още ще предлага новият лаптоп
Surface Pro 4 ще включва Dolby Atmos поддръжка за по-качествен звук и опция за 32 GB памет. Microsoft се е спряла на 720p уебкамера – същата, каквато ще намерите и в MacBook Air. Но също така включва неща, които предложението на Apple няма – като тъчскрийн дисплей например.
Microsoft все още не е изяснила как точно потребителите ще могат да избират между моделите с чипове на AMD и Intel. И все пак тя отбеляза, че AMD моделите ще предлагат по-добро представяне при гейминг.
Microsoft твърди още, че AMD опциите ще са по-привлекателни за хората, които работят с фото и видео софтуер, като се има предвид по-прецизната графика. Част от решението на потребителите ще зависи и от това колко пари искат да похарчат. Базовите модели са само с AMD чип.
13,5-инчовият Surface Laptop 4 варира от 999 долара за базов модел с чип AMD Ryzen и 256 GB вградена памет до 2299 долара за Intel Core i7 процесор и 1 TB място за съхранение. 15-инчовият модел започва от 1299 долара с AMD Ryzen и струва до 2399 долара с Intel Core i7.
Лаптопът е наличен в САЩ, Канада и Япония, а тази седмица започват доставките. Той ще бъде пуснат на други пазари в следващите седмици.
Десетина години след като бе формулирана концепцията за изкуствения интелект (способността на една машина да демонстрира способности, присъщи за хората - да разсъждава, да се учи, да планира или да твори), България все още изостава при възползването си от нея.
Едва 5% от българските фирми с над 10 служители са използвали изкуствен интелект под някаква форма през 2020 година, показва данните на Евростат. Това е малко под средното ниво за ЕС, където 7% от фирмите използват приложения за изкуствен интелект.
Според статистиката едно от най-честите приложения в ЕС е свързано с чатботове за общуване с клиентите, машинното самообучение, както и сервизни роботи с известна степен на автономност, които извършват редица повтарящи се действия, но също така и други дейности като например почистване на опасни вещества и т.н.
На тези роботи често им се налага да взаимодействат с други обекти, устройства или с хора.