Клиентите на Apple може да започнат да харчат повече за мобилни приложения, които не включват игри. Данните са до 2024 г., след като новият начин на живот под блокада накара хората да търсят приложения, различни от игрите, които да им помогнат с по-съществени услуги, твърдят компаниите за анализ.

Свалянията на бизнес, образователни, здравни и фитнес приложения се радва на силен ръст след въвеждането на мерките за овладяване на здравната криза.

През най-първите дни на пандемията потребителите са харчили повече за мобилни игри в App Store. С удължаването на блокадите, обаче новият начин на работа и на комуникация, предпочитанията им са се насочили към споделяне на снимки и видеа, онлайн запознанства, видео конференции и чат услуги.

Цените на акциите на компании като Zoom Video Communications, Match Group и други от този тип, които залагат на услуги, подходящи повече за дома, записаха значителен ръст през последната година.

Твърди се, че потребителските разходи за мобилни приложения ще достигнат 270 млрд. долара в следващите пет години в глобален мащаб, т.е. ще има увеличение с над три пъти сравнение с 2020 г.

Потребителите на Apple ще изпреварят по разходи тези на Android. Очаква се App Store да генерира 185 млрд. долара от глобалните приходи, допълва още компанията. Приходите от игри ще продължат да са с по-голям дял в Google Play спрямо App Store, а прогнозата е за 71% дял за игрите до 2025 г. спрямо 42% в App Store.

От компании, които се занимават с обработка на данни, заявяват, че очакват Европа да се превърне в ключов пазар в следващите пет години. Растежът на приходите на континента вероятно ще надхвърли този в Азия и Северна Америка.

Прогнозата е, че свалянията в Европа ще продължат да растат до 36,9 млрд. до 2025 г., в сравнение с 28,4 млрд. през 2020 г., а ръстът на приходите ще е над двоен до 42 млрд. долара в предстоящите пет години.

Spotify да си в днешно време

Spotify смята себе си за нещо повече от музикална стрийминг платформа. Инвеститорите отдавна са на това мнение.

В понеделник тази седмица компанията изложи амбициозната си визия в рамките на двучасово онлайн събитие, на което разкри нови и предстоящи предложения за слушатели, музиканти, създатели на подкасти и рекламодатели.

Тези предложения включват и нова стрийминг услуга с доста по-високо качество на звука за абонатите, повече инструменти за музикантите и подкастърите, целящи разширяване на източниците на приходи.

Освен всичко това, ни очаква и голяма международна експанзия, която ще направи услугата налична на още 85 пазара още през тази година.

В областта на подкастите, които представляват особен интерес за инвеститорите, Spotify добави ново предаване с осем серии, водено от американския президент Барак Обама и музикалната легенда Брус Спрингстийн.

Новината зарадва инвеститорите, изпращайки цената на акциите на Spotify с 5% нагоре, преди разпродажбата на технологични акции на пазара да повлече на червено книжата до края на борсовата сесия в понеделник.

Все пак, от началото на тази година стойността на книжата на компанията е нараснала с повече от 11 на сто, а през последните 12 месеца – с близо 138%, изпреварвайки значително водещи имена на стрийминг платформи като Netflix и Disney.

Акциите на Warner Music Group, която като една от най-големите звукозаписни компании в света контролира голяма част от най-търсената музика от абонатите на Spotify, всъщност се разделиха с 4% от стойността си през миналата година.

Какви други новости чакат Spotify

Възможностите отвъд музикалния стрийминг са особено привлекателни за инвеститорите в Spotify в момента. Ръстът на цената на акциите през последната година до голяма степен се дължи на еуфорията около новите сделки в сферата на подкастите със звезди като Джо Роугън, Ким Кардашиян и DC Comics.

Дори и кралското семейство влезе в играта: принц Хари и Меган Маркъл се появиха за кратко на събитието в понеделник, за да обявят своя ексклузивен за Spotify подкаст, който ще се появи по-късно тази година.

Но макар броят на подкастите в Spotify да се е утроил през 2020 г. до 2,2 млн., компанията все още не е разкрила финансови показатели за това си начинание. Особено популярното предаване „Joe Rogan Experience” стана ексклузивно в Spotify на 1 декември, но на 4 февруари, когато компанията обяви финансовите резултати за четвъртото си тримесечие, тя заяви, че програмата е „допринесла положително за растежа на броя на потребителите в платформата“.

В бележка, написана след резултатите, Браян Русо от Credit Suisse посочи, че прогнозата на компанията за тази година „почти не подсказва, че това съдържание носи повече на бизнеса“.

Други нови начинания, като предоставянето на повече услуги на музиканти и звукозаписни компании, така че да откриват и разрастват аудиторията си, са в още по-ранен етап. Но в момента акциите на Spotify се търгуват близо 6 пъти по-високо от приходите от продажби – рекорден показател, който също се е увеличил над два пъти през последната година.

Компанията определено се сдоби с фен база сред инвеститорите, които обичат да се опълчват на професионалните съвети на Wall Street: 39% от брокерите в момента препоръчат акциите в сравнение с 62% преди година, сочат данни на FactSet.

Но като се има предвид времето, което може да е необходимо, така че новите усилия да дадат плодове, е по-добре Spotify да се надява, че тези фенове не са лоялни само в моментите, в които тя се радва на успех.