Платформата за видео игри Roblox възроди плана за превръщането си в публична компания. Освен това, от компанията разкриха, че през последната година е генерирала голяма загуба. Всичко това се случи преди един от най-очакваните пазарни дебюти за 2021 г., предават информационните агенции.
Компанията отложи плана си да стане публична чрез директно листване заради проверката на Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ на финансовите отчети на фирмата, писа информационната агенция по-рано през януари.
Отлагането беше стъпка назад за Roblox и се случи след като миналата година компанията отложи IPO-то си за тази година, тъй като работеше със съветници и търсеше вариант как да подобри процеса, за да могат служителите и инвеститорите да спечелят повече.
В крайна сметка, компанията промени подхода си и реши, че ще стане публична чрез директно листване, вместо чрез традиционно първично публично предлагане.
Roblox, която очаква акциите ѝ да започнат да се търгуват на Нюйоркската фондова борса на 10 март, твърди, че нетната ѝ загуба, отнасяща се до обикновените ѝ акционери, възлиза на 253,3 млн. долара за годината, приключила на 31 декември, в сравнение със загубата на 71 млн. долара година по-рано, сочат документи до регулаторите.
И все пак, през същия този период приходите са скочили с 82% до 923,9 млн. долара.
Roblox е един от най-популярните гейминг сайтове за деца и предлага множество игри през мобилни устройства и игрови конзоли. Компанията беше оценена на 29,5 млрд. долара в рамките на кръг на финансиране през януари.
Компанията спечели от нарастването на популярността на видео игрите по време на пандемията на Covid-19.
Roblox ще листне обикновени акции от клас А на борсата в Ню Йорк под символа „RBLX”.
Apple отново на върха в смартфоните
Apple е продала повече смартфони през четвъртото тримесечие на 2020 г. от всяка друга компания на пазара, твърди компания за пазарни проучвания.
Apple е продала близо 80 млн. бройки през тримесечието, изпреварвайки всички други производители на смартфони, включително и Samsung. Това е първият път, в който Apple застава начело на класацията от 2016 г., разкрива още докладът.
Силното празнично тримесечие на Apple и новите резултати на Gartner продължават да подсказват, че новата серия iPhone 12, която разполага с 5G свързаност и нов дизайн, е хит на пазара.
Резултатът, също така, предполага, че Apple се е справила с влиянието на коронавирусната пандемия по-добре от своите конкуренти.
Миналия месец, когато IDC обяви своя доклад за тримесечието, посочи, че Apple е продала 90,1 млн. телефона през същия период. Според IDC, това е най-доброто тримесечие в историята на смартфона, ако се съди по продадените бройки.
Apple не разкрива колко точно броя от своите устройства е продала. За четвъртото тримесечие на календарната 2020 г. компанията обяви, че приходите от продажби на iPhone са достигнали 65,6 млрд. долара, или със 17% повече спрямо година по-рано.
Бизнесът на Apple е сезонен и тримесечието, завършващо в края на декември, е най-силното за нея по отношение на продажбите. Новите модели iPhone дори не бяха в продажба през цялото тримесечие.
През 2020 г. пазарът на смартфони се сви с 5,4% предвид кризата с коронавируса, допълва докладът. Същевременно продажбите на Apple нараснаха с 3,3%. Samsung все пак остава компанията, продала най-много устройства в рамките на цялата година.
Най-големият спад в класацията има Huawei, която през 2020 г. отбеляза 24,1% понижение, макар че все пак остава третият по големина производител на смартфони по обеми. Huawei се бори с американските санкции, които значително ограничиха нейния бизнес със смартфони.
Samsung не е изправена пред подобни проблеми, но все пак през 2020 г. продадените ѝ бройки са намалели с 14,6% според агенциите.
Facebook със сделка с Австралия
Американската технологична компания Facebook Inc. заяви в понеделник, че е сключила сделка с австралийското правителство, която ще позволи на потребителите и издателите в страната отново да споделят и да гледат връзки към новинарски статии в социалната мрежа.
През миналата седмица в безпрецедентен ход Facebook блокира споделянето или разглеждането на връзки с новини в и от Австралия, тъй като страната планира да приеме закон, изискващ технологичните компании да водят преговори с медийни издатели и да им компенсират съдържанието, което се появява на техните сайтове.
Законодателството включва кодекс за поведение, който ще позволи на медийните компании да се договарят индивидуално или колективно с дигитални платформи за стойността на своето новинарско съдържание.
Но в понеделник австралийското правителство добави изменения към предложения кодекс, пише The New York Times. Те включват двумесечен период на медиация, даващ на двете страни повече време за договаряне на търговски сделки, които биха могли да помогнат на Facebook да не се налага да работи веднага съгласно разпоредбите на кодекса.
Най-важната промяна в момента е предоставянето на чисто физическо време, за да могат цифровите платформи да постигнат търговски сделки с издателите, преди да ги принуди да участват в окончателен арбитраж.
Промяната, също така, включва правило, че приносът на интернет компаниите за „устойчивостта на австралийската индустрия за новини“ чрез съществуващите сделки трябва да бъде взет под внимание.