Американският потребител е похарчил средно по 138 долара за приложения за iPhone миналата година. Това представлява повишение от 38% на годишна база, до голяма степен предизвикано от влиянието на пандемията, сочат нови официални данни.
През 2020 г. потребителите са се насочили към приложения за iPhone за работа, учене, развлечения, пазаруване и други, изтласквайки разходите до нов рекорд и до най-големия годишен растеж от 2016 г., когато скокът беше с 42% на годишна база.
Sensor Tower твърди, че очаква тенденцията за нарастване на потребителските разходи да се запази и през 2021 г. Компаниите прогнозират, че разходите от потребител на активен iPhone в САЩ ще достигнат средно 180 долара.
Това отново ще е свързано, или поне отчасти, с влиянието на пандемията и на по-големите разходи за мобилни игри от страна на потребителите, прекарващи повече време у дома.
Миналата година по-високите разходи за приложения за iPhone в САЩ повториха глобалните тенденции – потребителите похарчиха рекордните 111 млрд. долара за приложения за iOS и Android по данни на Sensor Tower. Според App Annie сумата е 143 млрд. долара, но тук са включени и магазини за приложения за Android на трети страни в Китай.
За какво харчат потребителите
Най-голям дял от разходите за приложения за iPhone в САЩ през 2020 г. е бил насочен към игрите. Сумата, похарчена от потребител за мобилни игри, е скочила с 43% спрямо година по-рано, когато възлизаше на 53,80 долара.
През 2020 г. тя е 76,80 долара. Това е с над 20 процентни пункта по-високо спрямо 22-та процента растеж, наблюдаван между 2018 г. и 2019 г., когато разходите за игри се увеличиха от 44 долара до 53,80 долара.
Американските потребители са похарчили най-много за игри-пъзели, като Candy Crush Saga и Gardenscapes, които може да са им помогнали да се разсеят от новините и стреса, свързани с пандемията. В тази категория са похарчени средно по 15,50 долара на активен iPhone.
На второ място са казино игрите с 13,10 долара, което е свързано с факта, че физическите казина бяха затворени заради блокадите. Стратегическите игри също са записали повишение на разходите на потребителите през 2020 г.
Друга голяма категория за разходи вътре в приложенията е "Развлечение". След като кината и театрите затвориха врати, потребителите се насочиха към стрийминг приложенията.
Средните разходи на устройство в тази категория са вторите по големина – 10,20 долара, с 26% повече спрямо сумата от 8,10 долара, похарчена през 2019 г. Другите категории в топ 5 по разходи са "Снимки и видео" (ръст с 56% до 9,80 долара), "Социални мрежи" (ръст с 41% до 7,90 долара) и "Лайфстайл" (ръст с 14% до 6,50 долара).
Огромна дупка в сигурността на Facebook
Личните данни на повече от половин милиард потребители на Facebook Inc. се появиха онлайн безплатно през уикенда, напомняйки за способността на компанията да събира планини от информация и затрудненията ѝ да осигури каквато и да е защита на тези активи.
Течът включва лична информация за 533 милиона потребители на Facebook, като тук влизат неща като телефонни номера, идентификатори за Facebook, пълни имена, местоположения, дати на раждане, биографични данни и в някои случаи имейл адреси, съобщават запознати.
„Това са стари данни, за които преди това бе съобщено през 2019 г.“, написа говорител на Facebook в имейл позиция.
„Открихме и отстранихме този проблем през август 2019 г.“.
По това време компанията отстрани недостатък в своята технология, който позволи на информацията да изтече. След като обаче такива данни веднъж изтекат от мрежата на Facebook, компанията има ограничена власт да спре разпространението им онлайн.
Алон Гал, който е главен технологичен директор на разузнавателна компания за киберпрестъпност, отново откри данните в събота.
Базите данни, особено ако са големи или редки, често не се споделят веднага, защото „хората, които ги държат, ще се опитват да си осигуряват приходи от тях, доколкото могат.“, казва Гал в съобщение в Twitter.
„Процесът понякога отнема години, понякога дни, но в крайна сметка всички частни бази данни изтичат, ако са били продадени“, посочи той.
Изтичането на данни заплашва да подкопае бизнес модела на Facebook за събиране на голямо количество лична информация и използването му за продажба на насочени реклами.
Информацията е достъпна безплатно на хакерски форум, което я прави широко достъпна за всеки с елементарни умения за данни, поясняват от Business Insider.
Изданието е проверило няколко записа, като е съпоставило телефонните номера на известни потребители на Facebook с изброените идентификатори и е потвърдило други записи, като е тествало имейл адреси от набора от данни във функцията за нулиране на паролата на Facebook, които могат да се използват за частично разкриване на телефонния номер на потребителя.