Amazon.com е проучвала възможността да отвори магазини за продажба на дребно на стоки с намаления, където да се предлага микс от стоки за дома и електроника – потенциална значителна експанзия в разрастващото се портфолио от физически магазини на компанията.
Магазините ще предлагат непродаден инвентар от складовете на Amazon със значителни отстъпки, посочват двама източници, запознати с плановете. По думите им компанията е обмисляла отваряне на постоянни магазини, както и временни (pop-up) локации в молове и на паркинги.
Плановете са предварителни и са били обсъждани през миналата година, но пандемията и новата верига за хранителни стоки Fresh са принудили много служители да се фокусират върху ежедневните операции.
„Това е начин за разчистване на складовете и справяне с инвентара, без да се налага да бъде унищожен.“, твърди един от източниците, запознат с плановете, но нямащ право да ги коментира публично.
В преследването на бъдещия си растеж, след като постигна водеща позиция в много категории на онлайн търговията на дребно, Amazon заложи на значителни операции в областта на физическите магазини през последните години, като започна с верига книжарници, дебютирала през 2015 г. в голям сиатълски търговски център.
Amazon Go, безкасовите магазини, които използват камери и други сензори, за да следят какво взимат купувачите от рафтовете, отвориха врати през 2018 г. Amazon Fresh пък започна да отваря магазини през миналата година и продължава да открива нови локации.
В момента Amazon управялва 96 физически магазина и седем временни в молове, залагайки на своята марка, сочи уебсайтът ѝ. Придобитата през 2017 г. Whole Foods Market има над 500 магазина за хранителни стоки.
Amazon вече продава с намалени цени онлайн през програмата си Amazon Outlet. Върнатите и използвани продукти се продават през отделна страница, наречена Amazon Warehouse.
Анти-Apple закони се прокарват в Русия
Смартфони, компютри и други умни устройства, купувани в Русия, трябва да имат предварително инсталиран руски софтуер, след като в сила влезе нов закон, който цели да помогне на руските форми за информационни технологии да се конкурират с чуждестранните играчи.
Москва се опитва да засили контрола си върху интернет и да намали зависимостта си от чужди компании и други страни. Работи се по редица допълнителни предложения, вариращи от принуждаването на чуждестранните компании да отварят офиси на територията на Русия до данъчни облекчения за руските ИТ компании.
Едно от потенциалните предизвикателства пред въвеждането на закона беше реакцията на американския технологичен гигант Apple, който се противопоставяше, преди миналия месец да се съгласи да предлага начин потребителите да инсталират руски софтуер на iPhone.
Новите правила са известни в Русия като „законът срещу Apple”.
Американският гигант твърди, че ще предложи селекция от приложения на руски разработчици, като част от екрана за активация на нови устройства. Компанията посочва, че има намерение да се съобрази с руския закон, но допълва, че всички приложения се преглеждат предварително, за да е ясно, че изпълняват стандартите за поверителност, сигурност и съдържание на Apple.
Министърът по дигиталните въпроси на Русия заяви, че законът се прилага за смартфони, таблети, умни телевизори, лаптопи и персонални компютри, произведени след 1-во число този месец.
„Руските приложения от списъка за предварителна инсталация трябва да бъдат поставени редом до други програми от същия клас: и двете от една категория една до друга на екрана на устройството“, гласи друга част от изискванията.
В списъка попадат интернет браузъри, търсачки, карти и навигация, както и приложения за използване на платежната система Мир – руският отговор на Visa и Mastecard, гласи правителствен декрет, публикуван през ноември.
Руската софтуерна индустрия има възможността и потенциала да се превърне в „локомотив в процеса на модернизация на страната“, заяви заместник министър-председателят Дмитри Чернишенко по време на среща с представители на ИТ индустрията миналия месец.
Втори пакет с повече от 60 подкрепящи индустрията мерки се обсъжда от правителството, допълва той.
Руският пазар на смартфони е доминиран от чуждестранни компании като Apple, Samsung и Huawei. Очаква се руските ИТ гиганти Yandex и Mail.Ru да са най-облагодетелствани от новите правила.
Google ще отваря офисите си частично
Google, една от първите големи американски компании, които изпратиха у дома служителите си миналата година заради коронавируса, пусна нови насоки, ускорявайки плановете си да върне хората в офисите, пише CNBC.
Докато милиони американци се ваксинират всеки ден, Google започна да мисли как по-бързо да отвори офисите си в някои части на Съединените щати на доброволна база още преди срока от 1 септември, който сама беше поставила за целта.
Това сочат вътрешни за гиганта документи, разгледани от медията. Офисите ще отговарят при ограничен капацитет през април на база на наличието на ваксини и на намаляването на броя на новозаразените с Covid-19.
“Измина година, откакто много от нас работят от вкъщи, а мисълта за завръщане в офиса може да предизвиква различни емоции“, пише Фиона Чикони, новият ръководител на операциите, свързани със служителите в Google.
Тя съветва работещите в компанията да се ваксинират срещу Covid-19, но посочва, че това не е задължително.
Ако след 1 септември служителите искат да работят от дистанция за повече от 14 дни годишно, те ще трябва да поискат формално разрешение за това, гласи отделен документ.
„Те могат да кандидатстват за до 12 месеца „при особено изключително обстоятелства“. Освен това компанията може да извика служителите обратно в офиса по всяко време.