Онлайн услугата за интернет разплащания Stripe планира изцяло нов кръг на финансиране, в който може да бъде оценена по-високо от последния кръг, твърди Bloomberg, като се позовава на източници от кухнята. В момента американският стартъп, който е официално основан през 2011 г., е оценен на 36 млрд.долара.
Сега, според запознати, се обсъжда оценка над 70 млрд. долара, която може дори да бъде значително увеличена - до 100 млрд. долара. Според анализаторската компания CB Insight това ще направи Stripe най-високо оценената стартираща компания, подкрепена от рисков капитал в САЩ.
Изглежда, че преговорите са на ранен етап и няма гаранция, че кръгът на финансиране ще бъде завършен. Представител на Stripe отказва да коментира темата пред Bloomberg.
Със софтуера на Stripe онлайн магазините могат да предлагат различни методи за плащане, като покупки с кредитни карти и с фактури. Според уебсайта на компанията сред клиентите са Amazon, Salesforce и Lyft.
Компанията успя да се възползва от свързания с коронавуруса бум на електронната търговия и така стартира тази година услуга за издаване на карти за клиенти в САЩ. Тя, също така, възнамерява да завладее африканския пазар и за целта придоби нигерийския стартъп Paystack.
Обвинения хвърчат срещу най-големите в света
Европейският съюз (ЕС) възнамерява в бъдеще да използва по-добре цифровите данни, за да укрепи икономиката на вътрешния пазар.
С помощта на новия закон на Европейската комисия за контрол на данните - известен вътрешно като „Закон за управление на данните“ - и с правилните инвестиции, цифровата надпревара за догонването трябва да се ускори.
Комисарят по вътрешния пазар Тиери Бретoн говори в сряда в Брюксел за целта „Европа да стане континент номер едно за данните в света.“ С инициативата ЕК иска да създаде европейски пространства за данни с ясни, единни правила.
В бъдеще, данните, които са получени в ЕС, трябва да се съхраняват и обработват на територията на Европа, доколкото е възможно, разбира се. Целта на новия регламент, който бившият френски министър по икономическите въпроси и заместник-председателят на ЕК Маргрете Вестагер представиха, е да даде на Европа суверенитет над цифровите данни.
„Предвид непрекъснато нарастващата роля на индустриалните данни в нашата икономика Европа се нуждае от отворен, но същевременно суверенен вътрешен пазар за данни“, каза още Бретон.
Ценните данни от потребителите вече не трябва да преминават през американски интернет гиганти като Google, Facebook или Amazon, а по-скоро чрез независими довереници, базирани в ЕС.
Тези некомерсиални попечители на данни ще са шарнирът между цифровите потребители и обработващите данните. Целта е да се увеличи икономическият потенциал на доброволно предоставените данни от граждани, компании и държавни агенции.
Но и данните в медицинската област, например, също трябва да се обменят по-добре в бъдеще - например в случай на пандемия.
„Искаме да създадем доверие, че данните ще бъдат третирани в съответствие с европейските ценности и основните права, които се приети на континента.“, обеща комисарят по цифровите технологии Вестагер.
Новите европейски пространства за данни първоначално ще се фокусират върху здравето, околната среда, енергетиката, селското стопанство, мобилността, финансите, производството и публичната администрация. Комисията планира да инвестира 2 млрд. евро за разработване на инфраструктура за обработката на данни и инструменти за споделяне на данни.
Като първа стъпка вече са планирани специални пространства за данни за здравен съюз на ЕС и „Зелена сделка“.
В продължение на много години има обвинения срещу американски интернет гиганти като Facebook, Google и Apple, че злоупотребяват с данните и по този начин допринасят за нарушаването на конкуренцията. Американският онлайн търговец на дребно Amazon наскоро също имаше проблеми с антимонополните власти на ЕС.
Вестагер обвинява и Amazon, че е наказвала независимите доставчици. Интернет гигантът е изправен пред наказание за милиарди евро.
Вестагер се оплаква, че Amazon е злоупотребил с двойната си роля на доставчик и като платформа за стотици хиляди независими търговци на дребно в Германия и Франция.
„Amazon не трябва да използва данни за дейността на независими продавачи в своя полза, когато се конкурира със същите тези продавачи.“, каза комисарят, а Amazon отрича обвиненията.
Планът за по-добър контрол на данните е част от дигиталната надпревара, която председателят на Комисията Урсула фон дер Лайен вече очерта отчасти в обръщението си за състоянието на ЕС до Европейския парламент през септември.
„Следващото десетилетие трябва да бъде за Европа „дигиталното десетилетие.“, настоя тя.
Европейският цифров суверенитет е заложен на карта, предупреди Фон дер Лайен. Дигитализацията е един от основните приоритети на ЕК. Общо 150 млрд. евро от 750 млрд. евро от фонда за възстановяване от коронакризата трябва да се влеят в дигиталната трансформация на ЕС.
Инициативата на Бретон и Вестагер бе добре приета в Европейския парламент. С функциониращ вътрешен пазар на данни ЕС може да се превърне във водещ играч в световната икономика на данни, пояснява пред Handelbslatt Ангелика Ниблер (CSU), съпредседател на групата на CDU/CSU. Заместник-шефът на CSU, обаче предупреди:
„Прозрачността и сигурността на данните трябва да са на първо място. Потребителите и компаниите винаги трябва да знаят какво се случва с техните данни.“
Европейската комисия с поглед напред
В бъдеще ЕК иска и да защити по-добре интелектуалната собственост. За тази цел тя представи план за действие и предлага подобряване на рамката на ЕС, когато е необходимо, и въвеждане на подходящи мерки за защита на интелектуалната собственост.
„С пиратството над марките и продуктите трябва да се борим по-ефективно, а правата на интелектуална собственост следва да бъдат по-добре приложени.“, се пояснява в документа.