Социалните мрежи Facebook, Twitter и YouTube са се съгласили на външен одит за това как се справят с езика на омразата, след бойкота на големи рекламодатели, предаде CNN.

Световната федерация на рекламодателите се е споразумяла да разгледа как платформите адаптират общите дефиниции и стандарти за вредното съдържание. Според договорката, до която се стигна след повече от година, те ще преминат през независим одит относно категоризирането, докладването и премахването на негативни и обидни изображения, коментари и др. Целта е прегледите да бъдат извършени до края на годината.

Всички платформи ще бъдат задължени да разработят системи, които дават повече контрол на рекламодателите над съдържанието, сред което се излъчват бранд посланията им.

От Unilever и Mars, които по-рано тази година се присъединиха към бойкота на Facebook, обявиха, че това решение е знаково за прогреса в сигурността на социалните медии.

„Още работа трябва да бъде свършена и ще разчитаме на всички партньори в платформата да изпълнят ангажиментите си с темпото и неотложността, които тези въпроси изискват“, отбеляза маркетинг директорът на Mars, Джаки Стивънсън.

Според Каролин Еверсън, вицепрезидент на Facebook за глобални маркетинг решения, споразумението е „необичайно сътрудничество“, което дава на индустрията „единен език за напредък в борбата срещу омразата онлайн“. Бойкотът на основаната от Марк Зукърбърг социална мрежа не повлия значително на приходите ѝ, които идват основно от милиони малки бизнеси.

Миналата седмица популярни личности се включиха в „замразяването“ на профилите си в Instagram. Сред тях бяха Кейти Пери, Дженифър Лорънс, Аштън Къчър и Леонардо Дикаприо.

Нещо малко по-практическо

Все повече и повече разбираме, че хора, близки до Socialni.bg, се изнервят доста сериозно от новата визия на най-голямата социална мрежа в света и най-използваната такава в България. Фейсбук промени своята външност и от началото на септември вече всички потребители бяха принудени да използват новото.

Някои потребители, обаче, заявяват категорично, че няма шанс да свикнат с нововъведенията и са решили да търсят варианти за това как да върнат старото. Ние намерихме решението в интернет и решихме да го споделим за онези от вас, драги читатели, които не са съгласни с промените.

Ето лесно решение как да си върнете стария дизайн на творението на Марк Зукърбърг. Дразнещият нов изглед на социалната мрежа може да изчезне за секунди с инсталирането на добавка към браузъра ви.

Revert Site е разширение за уеб браузър, което се инсталира за секунди и връща Facebook обратно към оформлението на стария стил със синята лента в горната част. Добавката на сайта кара Facebook да си мисли, че използвате по-стар браузър, така че да ви покаже стария дизайн.

И отсега нататък всички заредени страници, които се намират във Facebook, ще се отварят в стария стил на дизайна като от вас се иска само да изберете от отметките дали сте на Firefox, Opera и т.н. Ако имате вече отворени страници във Facebook, просто ги презаредете, за да видите промяната.

Понеделникът ни продължава със сведения за ТикТок

Федерален съдия във Вашингтон блокира временно забрана, която идваше директно от най-високо равнище, а именно от президента на Съединените американски щати Доналд Тръмп. Заповедта засягала китайското приложение „ТикТок“ и неговото бъдеще в Съединените щати.

Решението беше взето само няколко часа преди забраната да влезе в сила официално. По време на необичайно изслушване в неделя, съдебните органи са разглеждали дали компанията зад „ТикТок“ е имала достатъчно време да реагира преди Тръмп да обяви официално забраната и тя да е влязла в сила.

Съдията Карл Никълс заяви, цитиран от „Вашингтон пост“, че решението на Тръмп е било в голяма степен едностранно с много малка възможност за изслушване на другата страна. Адвокатите на „ТикТок“ казват, че действието на президента е било е в ущърб на правото на свободно изразяване на американските потребители на приложението, които са около 100 милиона.

По думите на Белия дом авторитарното управление в Китай може да шпионира американците посредством приложението, но от „ТикТок“ казват, че няма доказателства за такава теория.

Крайното решение за съдбата на ТикТок

От утре се очаква да влезе и забраната в САЩ за използването на китайската социална мрежа ТикТок (TikTok). Само през август ТикТок е изгубила рекламни постъпления от 10 милиона долара.

Десетина рекламодатели, сред които много известни марки за широката общественост, са отменили и временно прекратили кампаниите си в социалната мрежа след като указът на президента на САЩ Доналд Тръмп срещу ТикТок влезе в сила.

САЩ излиза с още рестрикции и пречки срещу Китай

Вашингтон задължи американските компании да изискват разрешение за продажбата на технологиите си на китайския гигант в сектора на полупроводниците Смик. Това е нов епизод във войната за технологична доминация между Китай и САЩ, съобщи в събота в. "Уолстрийт джърнъл".

Министерството на търговията на САЩ обяви, че американските компании-производители на чипове трябва да получат лицензи за продажба на някои технологии на най-големия производител на полупроводници в Китай, посочва още бизнес изданието.

От Вашингтон са много мнителни, че технологиите, с които разполага Смик, могат да бъдат използвани и за военни цели, посочват информирани източници от кухнята, които са цитирани от изданието. Засега министерството на търговията на САЩ не се е отзовало на молбата на АФП за коментар по темата.