Собственикът на TikTok – ByteDance направи първи крачки във виртуалната реалност чрез придобиването на стартъпа Pico, пише CNBC.

Подробности около новостите при TikTok

Базираната в Пекин ByteDance не разкрива финансовите параметри на сделката, но в изявление посочва, че “големият набор от софтуерни и хардуерни технологии на Pico, както и талантът и големият опит на екипа ще подкрепят както навлизането в сферата на виртуалната реалност, така и дългосрочните ни инвестиции в тази нововъзникваща област“.

Pico беше третият по големина производител на очила за виртуална реалност в света за първото тримесечие на 2021 г., с 44,7% ръст на продадените бройки на годишна база, сочат данни на IDC. ByteDance постигна успех с приложението си за кратки видеа TikTok, с китайската му версия Douyin, както и с приложението агрегатор на новини Toutiao.

Придобиването на Pico показва, че компанията полага усилия да диверсифицира бизнеса си.

През март ByteDance придоби голямо студио за мобилни игри, наречено Moonton. Твърди се, че сделката е на стойност 4 млрд. долара и е сключена в момент, в който компанията иска да разшири бизнеса си, включвайки гейминга.

Придобиването на Pico може да изправи компанията срещу подразделението Oculus VR на Facebook. Миналата година Apple купи компанията за виртуална реалност NextVR, което породи спекулации, че технологичният гигант може да работи по собствени очила за виртуална реалност.

„Ние сме оптимисти за бъдещето на виртуалната реалност и привеждането му в съответствие с нашата мисия.“, коментира говорител на ByteDance.

Clubhouse с интересна функция за surround

Clubhouse, приложение за аудио разговори, обяви, че ще пусне аудио функция, която да накара гласовете на участниците в дискусиите да звучат така, сякаш идват от различни посоки (като surround sound), така че разговорите и виртуалните изпълнения да се усещат по-реалистични, предава Ройтерс.

Приложението, което е подкрепено от компанията за рисков капитал Andreessen Horrowitz, положи основите на новата аудио тенденция миналата година и стана известно с чат стаите си, в които влизат хиляди участници, включително главни изпълнителни директори на компании и известни личности. Въпреки това услугата се сблъсква с все по-голяма конкуренция от по-големи технологични гиганти като Facebook, Twitter и Spotify, които също въведоха собствени аудиочат функции.

Новата функция ще помогне на Clubhouse да заложи на стаи за развлечения и изпълнения, които станаха особено популярни в приложението.

В зависимост от това колко говорители има в една Clubhouse стая, както и от няколко други фактора, технологията на приложението ще направи пространствено позициониране, така че слушателят да чува гласове, които сякаш го заобикалят, твърди Джъстин Уберти, който е ръководител на стрийминг технологията на Clubhouse.