Медийната компания The New York Times придобива Wordle – онлайн игра, която стана популярна за изключително кратко време, пише се в световните медии.
Ходът подчертава колко важно е подразделението за игри на компанията, в което попадат кръстословиците и Spelling Bee, за привличането на нови абонати.
„The Times остава фокусиран върху превръщането си в съществен абонамент за всеки англоговорящ човек, който иска да разбира света и да е ангжиран с него. New York Times Games е ключова част от тази стратегия.“, посочва компанията в изявление.
Към края на третото тримесечие тя имаше около 980 хил. абонамента за игрите си.
За играта
Основана през октомври 2021 г. от инженера Джош Уардъл, Wordle дава на играчите шест опита да се опитат да познаят тайна петбуквена дума всеки ден. Играта се превърна в културен феномен по-рано този месец, а хората споделяха резултатите си под формата на емоджита.
Според The Times на 1 ноември само 90 души са играли играта. Броят им е достигнал около 300 хил. в средата на януари. Сега става дума за милиони хора.
Медията обяви, че Wordle ще бъде безплатна за играене от нови и досегашни играчи. Не са направени никакви промени по геймплея.
В изявление, публикувано в социалните мрежи, Уардъл допълва, че работи с компанията, за да се увери, че играта е запазена максимално.
Sony също на пазар – купува създателя на играта Destiny
Sony Group купува Bungie – американския разработчик на видеоигри зад популярната поредица Destiny, в сделка за 3,6 млрд. долара в опит да стимулира звеното си за игри, съобщава Bloomberg.
Сделката, обявена в понеделник, е третото по-съществено придобиване в сегмента на видеоигрите от този месец. Преди това стана ясно, че Microsoft купува Activision Blizzard за 69 млрд. долара, а Take Two Interactive – Zynga.
Покупката на Bungie ще даде на Sony правата върху една от най-популярните видеоигри за стреляне от първо лице, която е основен конкурент на Call of Duty, която сега е собственост на основния конкурент на Sony чрез придобиването на Activision.
По-рано Bloomberg съобщи, че Microsoft се ангажира да пусне поне следващите три игри от поредицата Call of Duty на конзолите PlayStation на Sony. Microsoft обаче все пак може да реши да остави игрите ексклузивно на своите конзоли Xbox.