Пазарната капитализация на Spotify Technology SA се срина с около 2,1 млрд. долара за три дни, след като Нийл Йънг изтегли песните си от аудио стрийминг гиганта в знак на протест срещу подкаста на Джо Роугън, разпространяващ опасна за здравето дезинформация.

Акциите на Spotify се сринаха с 6% между 26 и 28 януари, а в четвъртък (27 януари) приключиха на 19-месечен минимум от 171,32 долара за акция. Това се случи, след като в сряда Йънг обяви, че настоява компанията да премахне от платформата си музиката му, като написа, че „Spotify наскоро се превърна в много вредна сила чрез публичното разпространение на дезинформация и лъжи за COVID“.

Той не цитира Роган по име, но се позова на отворено писмо от лекари и здравни специалисти, издадено по-рано този месец, призоваващо Spotify да се справи с лъжите, свързани с коронавируса, в подкаста The Joe Rogan Experience.

Състоянието на акциите на платформата преди уикенда

Акциите на Spotify започнаха да се възстановяват в петък, но след това и Джони Мичъл обяви, че също ще премахне музиката си от Spotify.

„Безотговорни хора разпространяват лъжи, които струват на хората живота им. Аз съм солидарна с Нийл Йънг и световната научна и медицинска общност по този въпрос.“, написа певицата и автор на песни.

Инвеститорите на Spotify се опасяват, че напускането на изпълнители може да нарасне лавинообразно през следващите дни и да доведе до значителен брой анулирани абонаменти.

Хаштаговете #CancelSpotify, #DeleteSpotify и #ByeSpotify стават все по-популярни в социалните медии след ултиматума на Йънг и премахването на музиката му.

Междувременно през уикенда Spotify очерта стъпките, които ще предприеме, за да спре разпространението на подвеждаща информация за Covid-19 в услугата си за аудио стрийминг в опит да потуши разрастващата се полемика относно подкрепата си за водещия на подкасти Роугън.

Spotify вчера

В неделя Spotify публикува вътрешни правила, които регламентират какво съдържание е разрешено и какво не е разрешено в услугата, а главният изпълнителен директор Даниел Ек заяви в публикация в блога, че компанията ще добави препоръка към всеки епизод на подкаст, в който се разглежда коронавирусът.

Тази препоръка ще насочва слушателите към център, предлагащ повече и проверена информация за пандемията. По този начин Spotify се опитва да сложи край на надигащия се бунт сред гласовито малцинство от потребители и музиканти, без да отчуждава най-популярния си подкастър.

Преди години Spotify създаде правила за приемливо съдържание в услугата си и изгради център с информация за Covid-19 в началото на пандемията. Въпреки че тези правила са били достъпни за служителите, компанията ги направи публично достояние едва в неделя, след като поредица от скандали застраши бизнеса ѝ.

„Имаме правила от много години, но признаваме, че не сме били прозрачни по отношение на политиките, които ръководят съдържанието ни в по-широк план", пише Ек в публикация в блога.

„Това от своя страна доведе до въпроси относно прилагането им към сериозни проблеми, включително Covid-19”.